Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 171, 172, 173  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Mei 2015 17:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

the_dan schreef:
Joni Philips schreef:
Robert schreef:
Mijn Glorious PC gaming master race lag deze week een halve week plat wegens een stom draadje aan de binnenkant.


Bij de PC, vervang een stom draadje
Bij console, stuur de console maar in, je krijgt m misschien over een week terug.
Grappig, dat was de periode dat mijn PC binnen was omdat ik niet wist dat het maar een draadje was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 25 Mei 2015 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

the_dan schreef:
Joni Philips schreef:
Robert schreef:
Mijn Glorious PC gaming master race lag deze week een halve week plat wegens een stom draadje aan de binnenkant.


Bij de PC, vervang een stom draadje
Bij console, stuur de console maar in, je krijgt m misschien over een week terug.


Als je noob bent, een kapotte lens ofzo vervang je makkelijk zelf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 26 Mei 2015 00:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

+ lol @ PC/Console discussie, het is net weer 7 jaar geleden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Mei 2015 15:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

+ Boeiend stukje in het NH dagblad over een zogenaamde fraudezaak op Google Play betreft games. Een paar eerder kwam ik dit topic tegen op GAF - http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1051050 - Waarin er 1000den dollars zijn verspild maar waar de moeder heilig beweert dat haar zoon er niet achter zit.

Dan het stukje in het NH dagblad. Het is een Premium artikel, want alles achter de paywall, maar op toevalligerwijs was het artikel eventjes geheel open. Ik spoiler/quote dus het artikel even:

Spoiler: toon

Wekenlang zijn in hoog tempo bedragen uit de Google Wallet (online-portemonnee) van Kelly de Block betaald. Zo’n 140 games van €4,49, €8,99 en zelfs €17,99, opgeteld voor ruim 1500 euro.
Door Ed Brouwer - 25-5-2015, 0:00 (Update 25-5-2015, 0:00)
''Ze heeft een zoon die ze tot huilens toe heeft ondervraagd of hij niet toch online heeft zitten gamen''

Het gros van de betalingen is voor ’Google Supercell’, die drie online-games heeft: Clash of Clans, Hay Day en Boom Beach. Wat er precies gespeeld is, staat er niet bij. Daarnaast wordt een handvol spelletjes afgerekend, Robtop Games, Teamlava LLC, Midas, Ninja Kiwi en Minecraft.

Google gelooft niet dat zij fraudeslachtoffer is. Het bedrijf schrijft haar dat hun risicoteam de aankopen als legitiem heeft vastgesteld. ,,Ons risicoteam heeft een grondig onderzoek uitgevoerd en bevestigt dat hier geen sprake is van fraude. Wij hebben een vermoeden dat de aankopen gemaakt zijn door een vriend, familielid of collega die toegang heeft tot uw account.’’

Klopt niks van, stelt mevrouw De Block. Op de korte lijst apparaten waarmee betalingen via haar Google Wallet mogelijk zijn, komt er eentje voor die ze niet kent. Daarnaast claimt mevrouw De Block dat betalingen zijn gedaan toen ze op haar werk was en tijdens haar vakantie in Turkije terwijl haar telefoon uit stond. Ze heeft een zoon die ze tot huilens toe heeft ondervraagd of hij niet toch online heeft zitten gamen. Nee, beweert de jongen, absoluut niet. In zijn voordeel spreekt, dat er afboekingen waren op momenten dat hij sliep. Althans, werd geacht te slapen. Verder kent De Block niemand die bij haar gegevens kan. Zelf is ze het ook absoluut niet geweest. Geen denken aan, het afgeboekte bedrag is meer dan ze per maand verdient. Google wil er echter niet aan en ook creditcardmaatschappij ICS Cardservice gaat er vooralsnog vanuit dat alle betalingen met haar toestemming zijn gedaan.
Fraudebestrijding

En nu? Op ons voorstel doet zij aangifte van oplichting bij de politie. De bevestiging daarvan leggen we voor aan ICS Cardservice. Maandenlang hebben we contact met hun hoofd fraudebestrijding. Hij doet zijn best over de betalingen opheldering te krijgen bij Google Nederland en als dat niet lukt bij Google Amerika. Maar ook tot zijn ergernis nemen die allebei zeer ruim de tijd om niks te zeggen. Zonder gerechtelijk vonnis geen inzicht in hun boekhouding. Hun advies is uiteindelijk dat mevrouw De Block een fraudemelding mailt naar Google Wallet. Daarmee zijn we dan terug bij af, want dat traject heeft zij al bewandeld en eindigde teleurstellend.

Ook ICS Cardservice krijgt er dus bij Google geen vinger achter als die wil nagaan of afboekingen frauduleus zijn. Maar de klant in het geval van betaling zonder toestemming zijn geld teruggeven, zoals dat op de eigen website wordt beloofd, dat is er niet bij. De fraudebestrijder vindt dat deze situatie niet aan de voorwaarden voldoet. Heel vervelend. Hij geeft mevrouw De Block in overweging toch nog eens indringend met haar zoon te spreken. Hij weet uit ervaring dat deze situatie zich vaker voordoet en kinderen wel degelijk dure spelletjes hebben gespeeld wat aanvankelijk werd ontkend. En anders helpt alleen nog een gang naar de kantonrechter. Daar kan zij zonder advocaat een procedure opstarten, waarvoor ze vast advies kan inwinnen bij de rechtswinkel in haar dorp of bij jurofoon.nl.
Tips

Mevrouw De Block en andere kaarthouder bij ICS Cardservice geven we graag ook de tip mee om Card Alerts in te stellen, waarmee je per sms of e-mail direct over elke betaling met je creditcard wordt geïnformeerd. Google meldt ons desgevraagd dat je Google Play zo kunt instellen, dat voor aankopen telkens een wachtwoord nodig is. Je kunt zelf beslissen hoe moeilijk aankopen doen van apps en in-apps is. Ook krijg je over elke aankoop automatisch een mailtje. Als dat allemaal goed is ingesteld, zou een ervaring als die van Kelly de Block niet mogelijk moeten zijn.


Dit leest voor mij precies hetzelfde weg als het GAF draadje: Moeder bezweert heilig dat haar kind niet het probleem is. Ze vergeet er even bij dat kinderen over zulke dingen altijd liegen om straf te voorkomen. De moeder gaat dus hier de mist in. Ook onvergeefelijk is dat ze geen mail alert en eigenlijk geen beveiliging had ingesteld - Ze zou dan op zn minst weten wat er aan de hand is. Als laatste: Hoe wist die zoon wat haar creditcard is? Tenzij hij een creditcard gebruikt, zou je nooit een dergelijk bedrag verliezen, want dan ben je aangewezen op Google Pay kaarten met een vast bedrag. Als je dan als moeder dat ook niet door hebt, dan is er sprake van echt schrijnende naïviteit.

Ik denk eerder dat het kind in dit verhaal zijn hachie probeert te redden omdat hij weet dat hij fout is en daarbij misbruik maakt van haar moeders naiviteit. Daarnaast kan de moeder verweten worden geen mail alert te hebben ingesteld of beveiliging en naar alle waarschijnlijkheid ook haar creditcard gegevens met haar kind heeft gedeeld. Net als dat GAF draadje. Gezond verstand gebruiken is er blijkbaar niet bij. De krant verdedigt de verkeerde partij hier.

EDIT, LIEGEN, niet LIGGEN,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 30 Mei 2015 12:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

+/- holy shit wtf volgende week 25-32 graden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 31 Mei 2015 07:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

- Morgen (Jullie vandaag) weer terug naar Nederland
- 11 uur vlucht

+ Dat hotel tho, Dayuuuum
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 31 Mei 2015 13:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

+ Nieuwe TV bevalt erg goed, op het geluid na.
- Soundbar besteld, blijkt niet leverbaar. Voor klein extra bedrag een upgrade gekregen naar een beter model. Maak je tijdig het geld over, wachten ze een paar dagen voordat ze het versturen omdat ze je betaling eerst afwachten, terwijl het eerdere, grote bedrag al enige tijd op hun rekening staat. Nu komt de soundbar op zijn vroegst dinsdag, terwijl ik er in het weekend juist tijd voor had.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 31 Mei 2015 23:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

the_dan schreef:
- Morgen (Jullie vandaag) weer terug naar Nederland
- 11 uur vlucht

+ Dat hotel tho, Dayuuuum


Waar ben je? Je EA ding? Maak foto's, post hier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 01 Jun 2015 20:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

100x + Want fuck yeah, XCOM 2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 17:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

- Redneckerz.exe has stopped working



Of ik snap de tekst niet, of de tekst is fout. Er wordt gevraagd hoe je kan zien op de bovenstaande foto of je hier links af mag slaan. Stoplichten geven aan dat je alleen maar recht door kan, dus antwoord B is sowieso fout. Ergo, op deze foto valt niet te zien of je hier links af mag slaan, op 1 hint na: De overige 2 pijlen op het wegdek zijn rechtdoor en rechts. Ik neem dus aan, bij gebrek aan beter (aangezien er geen andere visuele indicators zijn) dat antwoord A correct is, de pijlen op het wegdek.

Fout. Volgens het examen kan je aan zowel de verkeerslichten (Die allemaal rechtdoor aanwijzen) alsmede aan de pijlen aan het wegdek zien dat je hier NIET links mag afslaan.

Maar dan klopt de vraag toch niet? Dan zou de vraag moeten zijn: ''Hoe kun je zien of je hier niet links af mag slaan?'' en zou 1 van de antwoorden moeten wezen ''Zowel verkeerslicht als wegdek geeft aan dat je alleen maar rechtdoor mag''.

Ik kom wel eens vaker van die vragen tegen bij dergelijke examens. Is dit nu omdat ik de vraag te letterlijk lees of wordt ik hier op een dwaalspoor gezet

[/rant], want dit is mateloos frustrerend.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Ik snap je probleem: je ziet de pijl niet omdat er een auto op staat. Echter, omdat het stoplicht al aangeeft dat je enkel rechtdoor mag kan het niet zo zijn dat de (slechts deels zichtbare) pijl naar links staat. Je moet het dus niet enkel visueel vanuit het plaatje herleiden, maar ook een conclusie trekken aan de hand van de gegevens die je wel worden geboden.

Neem de vraag 'Hoe kun je zien...' dan ook niet letterlijk. In een echte situatie moet je dit ook kunnen beoordelen wanneer er een auto op de pijl staat, maar dit neemt niet weg dat je zelf in kunt vullen hoe je de (op dat moment niet zichtbare) pijl moet interpreteren. Andersom gezegd: stond het stoplicht naar links, dan kun je ook concluderen dat de pijl naar links staat, zonder dat je deze ziet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Je moet kunnen kijken of je links mag afslaan. Hoe kun je dit bepalen in deze situatie?
- De verkeerslichten tonen dat dit niet mag, dus dat is een manier om het te zien.
- De pijlen op de grond zullen ook tonen of het al dan niet mag. Op basis van de zichtbare pijlen kun je niet zien of het al dan niet toegelaten is. Maar je kunt wel zien dat je zo kunt bepalen of je mag afslaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Typische naaivragen op het rijexamen.

Mijn vriendin heeft laatst ook weer haar theorie-examen gedaan maar tijdens het oefenen heb ik haar vaak horen vloeken over dergelijke onduidelijke, vage vragen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Rene Groen schreef:
Ik snap je probleem: je ziet de pijl niet omdat er een auto op staat. Echter, omdat het stoplicht al aangeeft dat je enkel rechtdoor mag kan het niet zo zijn dat de (slechts deels zichtbare) pijl naar links staat. Je moet het dus niet enkel visueel vanuit het plaatje herleiden, maar ook een conclusie trekken aan de hand van de gegevens die je wel worden geboden.

Maar pijlen op het wegdek en wat er op een verkeerslicht staat kunnen verschillen. Dan nog klopt het plaatje niet. Er zijn namelijk verkeerslichten. De uiterst rechtse is geplaatst bij een pijl die rechtdoor aan geeft. De middelste zou dan ook bij een pijl die rechtdoor aangeeft moeten zitten. Echter, het verkeerslicht uiterst links geeft ook rechtdoor aan, voor hetzelfde wegdek.

Waarom moeten er voor die enkele pijl op dat wegdek 2 verkeerslichten zijn die beide rechtdoor aangeven Ik krijg eerder het idee dat het uiterst linkse verkeerslicht een photoshop is. Zeker omdat het middelste wegdek maar 1 corresponderend verkeerslicht heeft. (En de rechtse heeft geen verkeerslicht, want pijl geeft al aan dat je naar rechts moet)

Rene Groen schreef:

Neem de vraag 'Hoe kun je zien...' dan ook niet letterlijk. In een echte situatie moet je dit ook kunnen beoordelen wanneer er een auto op de pijl staat, maar dit neemt niet weg dat je zelf in kunt vullen hoe je de (op dat moment niet zichtbare) pijl moet interpreteren. Andersom gezegd: stond het stoplicht naar links, dan kun je ook concluderen dat de pijl naar links staat, zonder dat je deze ziet.

Oke, die redenering kan ik volgen. Maar hoe is C dan correct? Ik moet er maar volgens het examen vanuit gaan dat ''Oke, dit verkeerslicht staat op rechtdoor, dus dan is de niet zichtbare pijl ook rechtdoor''

Bonusvraag: Hoe komen ze dan tot de conclusie dat je hier niet links af mag slaan als de vraag is of je kan zien dat je hier links af kan slaan Volstaat dan een Antwoord D: ''Je kan hier niet zien of je hier niet links af mag slaan'' niet? Want dat is wat ik dan eerder zou kiezen.

Joni Philips schreef:
Je moet kunnen kijken of je links mag afslaan. Hoe kun je dit bepalen in deze situatie?
- De verkeerslichten tonen dat dit niet mag, dus dat is een manier om het te zien.

Klopt. Dat was de visuele indicator. Het probleem was echter wat de pijl onder de auto zou zeggen. Ik vond het logisch om aan te nemen dat aangezien er een pijl naar rechts en een pijl rechtdoor al aanwezig zijn, er ook een pijl links moest wezen. De foto laat immers duidelijk zien dat je naar links kan gaan een nieuwe weg op. (Tenminste, ik zie dat duidelijk)

MaartenL schreef:
Typische naaivragen op het rijexamen.

Ik vind het niet erg om instinkers fout te hebben - En uit andere vragen kwam dat ook naar voren. Echter, bij die instinkers kon ik in ieder geval de gegeven redenatie volgen waarom het fout was - Hier zie ik dat niet. De verklaring van Rene dat als er een verkeerslicht met pijl rechtdoor boven op het wegdek zit, de pijl op het wegdek dat ook moet wezen vind ik zeer aannemelijk. Maar dan vind ik hoe de vraag wordt gesteld alsmede de uitleg dermate verwarrend dat ik er geen touw aan kan vastknopen

MaartenL schreef:

Mijn vriendin heeft laatst ook weer haar theorie-examen gedaan maar tijdens het oefenen heb ik haar vaak horen vloeken over dergelijke onduidelijke, vage vragen.

Nu is het niet zon probleem dat een dergelijke vraag een goed cijfer kostte (Ruim voldoende grotendeels, ik doe eigenlijk nog iets te lang imo met snel observeren wie er voorrang heeft, etc) maar een vraag moet wel duidelijk zijn. En als hij niet duidelijk is, dan moet de gegeven uitleg waarom je het fout hebt duidelijk zijn. Als beide niet duidelijk zijn en de antwoorden ook geen soelaas bieden, dan neig ik bijna te roepen dat een foutief antwoord niet eerlijk is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 18:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

+ Joepie Fallout 4 is bevestigd!!
Officiële countdown Bethesda
Klik artikel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Maar de vraag is niet of je naar links mag; de vraag is hoe je kan weten dat je naar links mag. Dat soort strikvragen doen ze altijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 19:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Maar de vraag is niet of je naar links mag; de vraag is hoe je kan weten dat je naar links mag. Dat soort strikvragen doen ze altijd.

Maar dan zou er een antwoord D ''Dat kan je niet zien'' moeten zijn. Of het examen wilt dus eigenlijk zeggen ''Verkeerslicht zegt rechtdoor? Dan de pijl eronder ook!''.

Wat een beetje het equivalent van Chinees spreken tegen iemand die alleen Engels snapt is.

+ BLATTER WEG!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 19:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

Hahaha, Fallout 4 wordt aangekondigd en het belangrijkste discussiepunt blijft toch de verkeersregels.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dantekloon BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 19:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Weet iemand hoe je de game time card voor Final Fantasy XIV moet invoeren?
ik weet dat het bij de mog station moet enz. enz.
maar ik tick de code in zoals het vermeld staat maar blijft aangeven dat het ongeldig is en dat het hoofdletter gevoelig is. wordt er een beetje moe van an dat Square Enix gebeuren. zo had ik in het begin van FFXIV dat ik er niet in kan komen ivm dat we de router hadden gewisseld met een ander bedrijf.

HELPPPPP
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

dannyveno schreef:
Hahaha, Fallout 4 wordt aangekondigd en het belangrijkste discussiepunt blijft toch de verkeersregels.

Inderdaad. Net zoals ik niet een aparte thread ga maken omdat er een DOOM trailer is verschenen welke eer aan de eerste titel doet.

Maar je hebt gelijk, ik had een apart draadje moeten aanmaken, mensen een PM sturen of nog beter - Gewoon helemaal geen hulp vragen.

Want Fallout 4.

Logisch.

dantekloon schreef:
Weet iemand hoe je de game time card voor Final Fantasy XIV moet invoeren?
ik weet dat het bij de mog station moet enz. enz.
maar ik tick de code in zoals het vermeld staat maar blijft aangeven dat het ongeldig is en dat het hoofdletter gevoelig is. wordt er een beetje moe van an dat Square Enix gebeuren. zo had ik in het begin van FFXIV dat ik er niet in kan komen ivm dat we de router hadden gewisseld met een ander bedrijf.

HELPPPPP


Haha, Fallout 4 is aangekondigd en het belangrijkste discussiepunt blijft hoe je een game card voor Final Fantasy XIV moet invoeren.

Even serieus, maar ik ga ervanuit dat aangezien je noemt dat het hoofdletter gevoelig is, je het al eens hebt ingevuld in hoofdletters, toch? Ik weet, dat klinkt niet logisch, maar je zult maar net zien dat dit de oplossing is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Pfff, Fallout 4 aangekondigd maar nog geen beelden of niets.

Me wantz videoz!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Robert schreef:
the_dan schreef:
- Morgen (Jullie vandaag) weer terug naar Nederland
- 11 uur vlucht

+ Dat hotel tho, Dayuuuum


Waar ben je? Je EA ding? Maak foto's, post hier.


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

aan het chillen met Macklemore...logisch, hahaha

+ Fallout 4
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Redneckerz schreef:
Joni Philips schreef:
Maar de vraag is niet of je naar links mag; de vraag is hoe je kan weten dat je naar links mag. Dat soort strikvragen doen ze altijd.

Maar dan zou er een antwoord D ''Dat kan je niet zien'' moeten zijn. Of het examen wilt dus eigenlijk zeggen ''Verkeerslicht zegt rechtdoor? Dan de pijl eronder ook!''.
Nee, er zit een subtiel verschil in. Je moet namelijk niet weten of je naar links mag, maar hoe je dat kan bepalen. En dat kan via de pijlen, zelfs als zijn die hier niet zichtbaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 02 Jun 2015 22:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Redneckerz schreef:
Joni Philips schreef:
Maar de vraag is niet of je naar links mag; de vraag is hoe je kan weten dat je naar links mag. Dat soort strikvragen doen ze altijd.

Maar dan zou er een antwoord D ''Dat kan je niet zien'' moeten zijn. Of het examen wilt dus eigenlijk zeggen ''Verkeerslicht zegt rechtdoor? Dan de pijl eronder ook!''.
Nee, er zit een subtiel verschil in. Je moet namelijk niet weten of je naar links mag, maar hoe je dat kan bepalen. En dat kan via de pijlen, zelfs als zijn die hier niet zichtbaar.

Oke, dan zal daar het probleem inzitten. Wel zeer onduidelijk ivm de rest van het proefexamen, en het verklaart ook niet waarom 1 wegdek 2 keer dezelfde verkeerslichten moet hebben terwijl dat niet nodig is.

Dit zijn van die vragen die echt door trollen zijn bedacht om, als het voor het ''echie'' zou zijn, je hele dag vergallen. Laatst had ik er nog zo eentje, waar je aan de hand van strepen moest bepalen wanneer je een spoorwegovergang nadert. Lekker belangrijk, je komt die vanzelf tegen, nergens voor nodig dat je dan nog moet uitrekenen (Was zon 250 meter) wanneer dat plaats vindt adhv een gestreept bord wat niet in de les-stof zat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 171, 172, 173  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 115 van 173

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group