Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Asianator BerichtGeplaatst: 25 Dec 2013 16:14    Onderwerp: [360] Oude parels... Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

De Xbox 360 zag in Nederland en België op 02-12-2005 zijn officiële release en was daarmee de eerste console uit de zevende generatie. Inmiddels is de Xbox One op vele plaatsen op de wereld reeds verkrijgbaar en lijkt het erop dat veel mensen inmiddels vergeten zijn dat de Xbox 360 (zeker in zijn beginjaren) een groot scala aan exclusieve titels wist te bemachtigen. Sommige van deze games zijn misschien vergeten, en dat is altijd spijtig. Vandaar heb ik daarom dit topic geopend waarin je kunt discussiëren of je meest favoriete oude pareltjes voor deze console.



Om alvast een begin te doen zou ik graag Tenchu Z willen aanhalen. Deze game verscheen in juni van 2007 in Europa en werd ontwikkeld door K2 LLC en uitgegeven door Microsoft Game Studios. In tegenstelling tot eerdere titels binnen de Tenchu-serie, had de speler nu de mogelijkheid om een compleet eigen personage te maken. Dit vond ikzelf erg leuk vooral ook omdat je met het geld dat je verdiende door missies met succes af te ronden weer nieuwe kleding kon kopen.

Verder had de game nog een andere unieke feature die nog nooit eerder te zien was in een game uit de langlopende reeks; online co-op. Met maximaal vier ninja's konden missies aangegaan worden waarbij het er soms erg grof aan toe kon gaan. Als je met een groepje vrienden speelde die allemaal vrij goed waren in het spel, konden missies echter snel worden voltooid. Gelukkig kon je in dit soort situaties toch nog je eigen objectieven bedenken, zoals het doden van elke bedreiging vóórdat je je waagt aan de grote schurk uit die missie.

Helaas lijkt het er echter op dat de game niet de aandacht en verkopen heeft ontvangen die het verdiende, aangezien dit de eerste en ook direct laatste traditionele Tenchu-game was voor de Xbox 360. De Xbox LIVE Arcade-game "Shadow Assault: Tenchu" tel ik in deze niet mee omdat dat spel in vrijwel alle opzichten anders is dan een reguliere Tenchu-titel.

Hoeveel van jullie heeft deze game gespeeld? Of speelt deze game nog steeds? Of welke titels zouden jullie graag willen aanhalen in dit topic? Heb je een persoonlijke favoriet die iedereen gespeeld zou moeten hebben? Of ben je gewoon erg blij dat je een bepaalde game hebt gespeeld die benoemd zou moeten worden? Het topic is open, dus reageer gerust. Graag zelfs!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 25 Dec 2013 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Is het niet leuker om er een meer algemeen topic van te maken? De andere consoles hebben ook heel wat minder bekende en misschien niet zulke hele goede games die toch erg tof waren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Dec 2013 16:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ik ken een vriend die Tenchu heeft. Hilarisch hoe slecht het eruit zag (Zelfs voor een X360 game) En wat een lollige animaties.

Perfect Dark Zero kwam beter uit de test.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 25 Dec 2013 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

elemeNt schreef:
Is het niet leuker om er een meer algemeen topic van te maken? De andere consoles hebben ook heel wat minder bekende en misschien niet zulke hele goede games die toch erg tof waren.

Het is mogelijk om het om te toveren tot een algemeen topic dat voor alle platformen geldt, maar eenzelfde soort topic kan ook aangemaakt worden specifiek voor die platformen.

Als één van de redacteuren het echter interessant vindt om dit te verplaatsen naar de algemene sectie, dan heb ik daar niets op tegen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 25 Dec 2013 18:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Mijn top 10 360 exclusives

1-Blue Dragon
2-Lost Odyssey
3-Infinite Undiscovery
4-MagnaCarta II
5- uhhh oh dat waren ze al

Ben blij dat de geode games ook op de PS zijn geport
Star Ocean:Last Hope
Eterna Sonata
Tales of Vesperia
Enchanted Arms
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 27 Dec 2013 17:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Top 5 JRPGs:

Eternal sonata. (Voor mij persoonlijk de beste JRPG op de 360)
Lost Odyssey.
Blue dragon.
Infinite undiscovery.
The last remnant (heb de pc versie uitgespeeld omdat de 360 versie vrijwel onspeelbaar is. Buiten dat is het een awesome game)

Hack n slash:

Ninja gaiden II.

Shooters:

Halo 3.
Halo 4.
Gears of war 1, 2, 3 en judgement.

Race:

Forza motersport serie.

Alle spellen zijn stuk voor stuk juweeltjes.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
insignificat BerichtGeplaatst: 27 Dec 2013 18:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jun 2011
Berichten: 183

scorpio23-b schreef:


Shooters:

Halo 3.
Halo 4.

Alle spellen zijn stuk voor stuk juweeltjes.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Disker BerichtGeplaatst: 30 Dec 2013 01:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

-Dragons Dogma (Eén van de mooie pareltjes tezamen met Dark Souls waar ik alles uit wil halen, en nog steeds zit te spelen)

-Dark Souls (Veel mensen die ik ken en gamen hebben dit nog niet gespeeld helaas...)

-The Darkness

-Condemned: Criminal Origins

-Chromehounds (zo ontzettend lang mee vermaakt, als je tegen bots zou kunnen vechten in een offline MP gedeelte was het geniaal geweest. In MP werd ik altijd bijna afgemaakt door wat te fanatieke mensen die precies alles wisten )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Jan 2015 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Redneckerz schreef:
Perfect Dark Zero kwam beter uit de test.


Dat spel was al matig op dag 1. Kameo: Elements of Power van Rare was een veel sterker product, dat op de dag van vandaag nog steeds wel te doen is. Perfect Dark Zero is ondertussen zo verouderd dat zelfs mijn opa zegt dat ik wat nieuws moet gaan spelen.

Saints Row vind ik wel de moeite waard om op te noemen, het heeft een grote indruk op me gemaakt en was mijn favoriete sandbox game tot dat Saints Row 2 uitkwam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 28 Jan 2015 22:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

lk heb eigenlijk de standaard 'goede' 360 games zo'n beetje allemaal wel in bezit of gespeeld. Ik hoop dat iemand hier misschien nog een tip kan geven voor een game die tegenwoordig uit de budgetbak of 2ehands goedkoop te vinden is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Jan 2015 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Jonezy schreef:
lk heb eigenlijk de standaard 'goede' 360 games zo'n beetje allemaal wel in bezit of gespeeld. Ik hoop dat iemand hier misschien nog een tip kan geven voor een game die tegenwoordig uit de budgetbak of 2ehands goedkoop te vinden is.


Van wat voor soort games hou je?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 29 Jan 2015 01:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nin007 schreef:

Dat spel was al matig op dag 1. Kameo: Elements of Power van Rare was een veel sterker product, dat op de dag van vandaag nog steeds wel te doen is. Perfect Dark Zero is ondertussen zo verouderd dat zelfs mijn opa zegt dat ik wat nieuws moet gaan spelen.

Ik maakte de vergelijking tussen de visuals van Tenchu en PDZ. PDZ ziet er 10 jaar na dato nog redelijk uit.

Maar ja, dat denk ik ook van Fear 1 en Doom 3 als shooterfan zijnde
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Jan 2015 11:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Die games hebben wel een bepaalde artstyle wat tijdloos is op een zekere hoogte. Kijk ook maar naar Grim Fandango Remastered, die game is nauwelijks bijgewerkt en kan alsnog prima mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 29 Jan 2015 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nin007 schreef:
Die games hebben wel een bepaalde artstyle wat tijdloos is op een zekere hoogte. Kijk ook maar naar Grim Fandango Remastered, die game is nauwelijks bijgewerkt en kan alsnog prima mee.

Klinkt niet erg logisch als het als titel Grim Fandango Remastered heeft
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 30 Jan 2015 10:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Nin007 schreef:
Jonezy schreef:
lk heb eigenlijk de standaard 'goede' 360 games zo'n beetje allemaal wel in bezit of gespeeld. Ik hoop dat iemand hier misschien nog een tip kan geven voor een game die tegenwoordig uit de budgetbak of 2ehands goedkoop te vinden is.


Van wat voor soort games hou je?

Alles behalve sportgames eigenlijk wel. Als het maar op een bepaalde eigen manier origineel of fun is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 30 Jan 2015 10:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Jonezy schreef:
Nin007 schreef:
Jonezy schreef:
lk heb eigenlijk de standaard 'goede' 360 games zo'n beetje allemaal wel in bezit of gespeeld. Ik hoop dat iemand hier misschien nog een tip kan geven voor een game die tegenwoordig uit de budgetbak of 2ehands goedkoop te vinden is.


Van wat voor soort games hou je?

Alles behalve sportgames eigenlijk wel. Als het maar op een bepaalde eigen manier origineel of fun is.


Enslaved is een tof spel. Darksiders II ook een topper. Alice Madness Returns is wel redelijk. Uhm... Red Faction?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 30 Jan 2015 16:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Jonezy schreef:
Nin007 schreef:
Jonezy schreef:
lk heb eigenlijk de standaard 'goede' 360 games zo'n beetje allemaal wel in bezit of gespeeld. Ik hoop dat iemand hier misschien nog een tip kan geven voor een game die tegenwoordig uit de budgetbak of 2ehands goedkoop te vinden is.


Van wat voor soort games hou je?

Alles behalve sportgames eigenlijk wel. Als het maar op een bepaalde eigen manier origineel of fun is.
Wel grappig, binnekort moeten we onderscheid maken tussen 'sportgames' zoals LoL, Dota en Starcraft en games die over sport gaan zoals FIFA.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 31 Jan 2015 09:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Paintskillz schreef:
Jonezy schreef:
Alles behalve sportgames eigenlijk wel. Als het maar op een bepaalde eigen manier origineel of fun is.
Wel grappig, binnekort moeten we onderscheid maken tussen 'sportgames' zoals LoL, Dota en Starcraft en games die over sport gaan zoals FIFA.

En dan ook nog een categorie voor games met een sportieve playerbase?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 01 Feb 2015 14:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

GekooktEi schreef:
Paintskillz schreef:
Jonezy schreef:
Alles behalve sportgames eigenlijk wel. Als het maar op een bepaalde eigen manier origineel of fun is.
Wel grappig, binnekort moeten we onderscheid maken tussen 'sportgames' zoals LoL, Dota en Starcraft en games die over sport gaan zoals FIFA.

En dan ook nog een categorie voor games met een sportieve playerbase?


Haha, daar zijn er niet zoveel van. Gamers zijn niet zo sportief.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group