Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 171, 172, 173  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 17:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Als je kapper wil worden, heb je simpelweg niet dezelfde opleiding nodig als iemand die ingenieur wil worden. Als je vindt dat zo'n opleiding tekortschiet, moet je tegelijk maar wat meer boeken lezen. Er is echter geen reden waarom een kappersopleiding bijvoorbeeld in meerdere gradaties zou moeten bestaan waarbij eentje meer aandacht geeft aan geschiedenis. Je wordt er geen betere kapper van. Er moet gewoon komaf worden gemaakt met die hele 'sommige beroepen zijn minderwaardig' gedachtegang. Ik apprecieer een goede loodgieter een pak meer dan een ingenieur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Ja dat is dus ook een beetje mijn punt, dat sommige beroepen als minderwaardig worden gezien. Daarom zouden verschillende gradaties een oplossing kunnen zijn.
Maar het is gewoon jammer dat die hele gedachte er is. Ben het er mee eens dat dat gewoon weg zou moeten kunnen.

En wat Niels zei, de kans dat je als kapster of visagiste door zal breken is veel kleiner dan dat je een goede functie krijgt in een bedrijf.
Dan is het toch riskant om voor een lager betaalde baan te gaan.
Sowieso vind ik hotelschool echt fantastisch, daar gaat het niet om.

Had het er nog over met Thomas, wie weet als er geen banen zijn in de hospitality kan ik altijd nog een dergelijke opleiding volgen.
Dit was gewoon een hersenspinsel van de afgelopen tijd haha.

+ Lekkere salade gemaakt, toch een beetje snoepen met brie.
+ Handig dat Nespresso allerlei soorten koffie bij het apparaat leverde, kan ik gelijk nieuwe smaken proberen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 18:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ellentjeeah schreef:
Ja dat is dus ook een beetje mijn punt, dat sommige beroepen als minderwaardig worden gezien. Daarom zouden verschillende gradaties een oplossing kunnen zijn.
Dat helpt de perceptie niet hoor, je werkt nog steeds 'maar' met je handen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ben het qua verschillende gradaties wel met Joni eens, ik snap het punt maar de toegevoegde waarde voor mogelijke klanten is er niet voor WO kappers.

Moet je je voorstellen, dan krijg je: €10 voor een knipbeurt en €25 voor een beter opgeleide kapster die je intussen de geschiedenis van het haarknippen vertelt.

En inderdaad, het is gewoon verstandig om een hbo-diploma op zak te hebben voordat je begint aan een riskante endeavour, ik doe in principe hetzelfde, alleen zijn mijn opleiding en droombaan toevallig in hetzelfde werkveld.

+ Begonnen aan mijn vierde jaar!
- Minder tijd voor BlauwPrint, mijn bedrijfje :/
+ Op zich wel leuke onderwerpen op school, waaronder mijn gamedesign-vaardigheid uitbreiden door zelf een project te bedenken En veel over persuasive game design, wat ook erg interessant is.


Laatst aangepast door GekooktEi op 11 Sep 2014 20:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Inderdaad, wat Joni zegt in het geval van een kapster. Als je hoger opgeleid bent qua theorie, wilt niet zeggen dat je dan een betere kapster bent. Dus wat dat betreft zouden verschillende gradaties geen realistische verschillen maken, omdat ze overbodig zijn. Je kan er van maken wat je wil, maar je blijft dan gewoon een kapster, een vak waar je niet zo veel complexe theorie voor nodig hebt. Dat maakt het niet minderwaardig though, wel lager betaald. Liever een lager salaris en geluk in je leven, dan een hoog salaris en depressieve situaties. However, er bestaat natuurlijk gewoon een kans op beide, lager salaris met ongeluk bestaat ook, net als hoger salaris met geluk in je leven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 20:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

GekooktEi schreef:
Moet je je voorstellen, dan krijg je: €10 voor een knipbeurt en €25 voor een beter opgeleide kapster die je intussen de geschiedenis van het haarknippen vertelt.


Haha ga een keer naar Rob Peetoom kappers, daar betaal je meer als je bij een zogenoemde senior stylist gaat dan bij een junior stylist.
En dan krijg je exact dezelfde knipbeurt.
Volgens mij heeft dat te maken met meer ervaring en opleiding etc. weet niet precies hoe dat zit.

Alhoewel ik horeca ook werken met je handen vind, terwijl dat dan wel weer een goed betaalde sector is.

+ Een extensie gedownload voor google chrome, kijk nu Netflix vanuit Amerika, veeeeel meer leuke dingen. Heel chill!
+ Ook lopen audio en video nu wél eens gelijk, weet niet of dat te maken heeft met Amerika, maar ik ben blij!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 21:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ellentjeeah schreef:
Haha ga een keer naar Rob Peetoom kappers, daar betaal je meer als je bij een zogenoemde senior stylist gaat dan bij een junior stylist.
En dan krijg je exact dezelfde knipbeurt.
Volgens mij heeft dat te maken met meer ervaring en opleiding etc. weet niet precies hoe dat zit.
Dat ligt natuurlijk grotendeels aan de ervaring en eventuele relevante beauty opleidingen, dingen war het werk beter van wordt.

Nelus schreef:
Inderdaad, wat Joni zegt in het geval van een kapster. Als je hoger opgeleid bent qua theorie, wilt niet zeggen dat je dan een betere kapster bent. Dus wat dat betreft zouden verschillende gradaties geen realistische verschillen maken, omdat ze overbodig zijn. Je kan er van maken wat je wil, maar je blijft dan gewoon een kapster, een vak waar je niet zo veel complexe theorie voor nodig hebt. Dat maakt het niet minderwaardig though, wel lager betaald. Liever een lager salaris en geluk in je leven, dan een hoog salaris en depressieve situaties. However, er bestaat natuurlijk gewoon een kans op beide, lager salaris met ongeluk bestaat ook, net als hoger salaris met geluk in je leven
Als je als kapper wil werken, dan ben je ook gewoon dom als je gaat voor salarisdienst. Gewoon een eigen zaakje openen, dan verdien je waarvoor je werkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 21:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

True, vriendin van mij (ok, mijn ex) heeft dat nu ook gedaan en volgens mij levert het meer op

EDIT:
----- GTA V pas 27 fucking januari 2000 fucking 15 naar de PC. Huilen met de pet op
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 12 Sep 2014 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

- Ineens kapt m'n NAS ermee, schijf niet meer benaderbaar en reboot pakt hij niet. Normaal schakel ik dan m'n zwager in, maar die is net op vakantie. Heb er zelf de ballen verstand niet van, dus nu maar even aanklooien.

[Edit]

Denk je alles weer op orde te hebben gebracht, alles opnieuw te hebben ingesteld en klaar te zijn om er weer mee aan de slag te kunnen ... zelfde foutmelding.

[Edit 2]

Besloten om het gehele volume te verwijderen en opnieuw aan te maken. Helaas kan ik het resultaat daarvan morgen pas bekijken, gaat zeer langzaam, maar is één van de oplossingen die ik op internet tegen kwam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Sep 2014 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Nelus schreef:
----- GTA V pas 27 fucking januari 2000 fucking 15 naar de PC. Huilen met de pet op


Ik zag het item net staan en dacht: 'ohja, GTA V dat bestaat ook nog'.

+ South Park SoT in de aanbieding voor pc, eindelijk!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 02:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

+- Ik ben weer in Nederland.
+- Het was een gemixte 2 maanden. Hoogte en dieptepunten.
+- Het zal niet meer hetzelfde zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 02:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Hey welkom terug.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 09:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Redneckerz schreef:
+- Ik ben weer in Nederland.
+- Het was een gemixte 2 maanden. Hoogte en dieptepunten.
+- Het zal niet meer hetzelfde zijn.

Vertel............? Of wil je dat niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 12:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

- Beginnen met een schoolproject is altijd lastig. We hebben een hotel toegewezen gekregen waar we een financial report over moeten maken. Ik moet nu beginnen met de company's objectives, maar het is totaal onduidelijk of ik die objectives zelf moet bedenken aan de hand van het annual report van 2013 of dat deze ergens gegeven zijn.
+ Wel heel blij dat ik al zo op tijd begin, ik loop liever nu tegen zulke problemen aan dan dat ik het over 2 weken heb en ik geen tijd meer heb om het duidelijk te krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 13:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

GekooktEi schreef:

Vertel............? Of wil je dat niet?

Ik gok dat het te maken heeft met het feit dat hij 2 maanden met zijn vriendin op de lip heeft gezeten. Dan kan het nooit ofte minner zijn dat er geen spanningen ontstaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 15:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Lol @ Destiny coregame. 360 miljoen dollar menen ze dat echt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Sep 2014 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:
GekooktEi schreef:

Vertel............? Of wil je dat niet?

Ik gok dat het te maken heeft met het feit dat hij 2 maanden met zijn vriendin op de lip heeft gezeten. Dan kan het nooit ofte minner zijn dat er geen spanningen ontstaan.

Dat is inderdaad helemaal waar.

- Ben ik nou in Nederland, of?
+ Morgen uit eten, leuk!
+ Bijna een nieuwe mobiel.. Bijna.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 14 Sep 2014 07:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

+ Wakker worden en allemaal gemiste oproepen, smsjes en whatsappjes zien!
Ik ben jarig
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 14 Sep 2014 10:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Gefeki Ellen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 14 Sep 2014 10:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Gefakey Ellen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 14 Sep 2014 11:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Ellentjeeah schreef:
+ Wakker worden en allemaal gemiste oproepen, smsjes en whatsappjes zien!
Ik ben jarig


Van harte!

+ Nog een weekje vakantie met goed weer in het vooruitzicht.
- Twee weken vakantie alweer voorbij, dat gaat hard!
+ Recensie typen van een game onder embargo die pas woensdag online mag...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Sep 2014 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Van harte Ellen. Heeft Niels je nog verrast met een ''apart'' cadeau?
+- Blijft raar om in Nederland te zijn.
+ Lekker gegeten in het restaurant. Blijft een top tent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 07:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Haha nee Red, ik zie Niels pas in oktober!
Wel een hele leuke kaart van hem gekregen! Met mij als batgirl op de voorkant als gevolg van zieke photoshop skills.

+ Hele leuke dag en avond gehad, lekker gegeten en gezellig bijgepraat met iedereen.
+/- Heel veel zinloze lectures vandaag, social media, technology en sustainability. Altijd als ik heen ga vraag ik me weer af waarom ik niet thuis ben gebleven.
+ Heel veel koffiecupjes gekregen voor mijn Nespresso apparaat, handig!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 10:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

+ jeej, Ellen vindt de kaart leuk
++++ eerste versie scriptie ingeleverd!!!
+ zaterdag was ik naar een heel leuk festival en onverwachts spendeerde ik vanaf zes uur de rest van het festival met mijn long life crush. Daarnaast nog een paar leuke mensen ontmoet waar ik mee naar de afterparty ging. Zo'n meisje werd helemaal fel dat mijn crush en ik een relatie moesten aangaan en dat ik niet zo pussy moest doen en mijn crush gewoon op d'r bek moet pakken



Ellentjeeah schreef:

+/- Heel veel zinloze lectures vandaag, social media, technology en sustainability. Altijd als ik heen ga vraag ik me weer af waarom ik niet thuis ben gebleven.


En bedankt voor het in de grond stampen van mijn vakgebied

+ even helemaal niks aan mijn hoofd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 14:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

+ Gister avond een leuk personeelsfeest gehad
+ Dolce Gusto apparaat gewonnen
- Vandaag een ongelofelijke kutdag :')
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 171, 172, 173  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 71 van 173

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group