Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Nelus BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 10:16    Onderwerp: Project Morpheus Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Project Morpheus



''Sony is pursuing new virtual reality technology dubbed Project Morpheus for PlayStation 4, president of Sony Computer Entertainment Worldwide Studios Shuhei Yoshida announced at GDC 2014 today. The headset, still in prototype form, will bring VR gaming and non-gaming software to Sony's new console.''

Ha! Ik lach Sony uit! Fucking Morpheus. Enkel voor de PS4. Sure, als ze het releasen zal het wel weer cash opleveren, gezien dat hun drive is. Het is mij nu al duidelijk dat een team als OculusVR, die gewoon voor de PC ontwikkelt, het doet voor de toekomst van VR (ook geld natuurlijk) en Sony even mee wilt doen met de VR hype. Daarbij, 3D voor de PS4 met zo'n headset, wilt zeggen dat ze hun krachten moeten halveren in games en zo krachtig is die PS4 niet.

Hoe is het mogelijk dat een multibillionaire bedrijf een headset maakt met een kleinere field of view dan iemand die een headset maakt in zijn fucking garage! OculusVR heeft tenminste ook support van indie developers, die optimale games willen maken en niet snel cashen bij Sony. Wacht maar af, de games die dan komen voor 3D zijn waarschijnlijk van het kaliber Kinect: Sports enzo.

Competitie is gezond, dus ik hoop dat OculusVR niet nog eens een jaar neemt om te ontwikkelen, maar terwijl OculusVR voor 300 eu gaat verkopen, al wordt het 400 eu whatever, heeft Sony nu headsets voor 900 euro en duurder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Of het nu de Oculus Rift of Moprheus of een eventueel project van Microsoft is, ik zit er niet op te wachten. Wellicht kan deze mening worden bijgesteld als ik het zelf heb ervaren, maar vooralsnog heb ik niets met Virtual Reality. Laat mij maar lekker in een stoel zitten met een controller.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nelus BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 11:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Dat kan ook. Zelf ben ik al jaren fan van Virtual Reality projecten. Het lijkt mij echt gaaf om de hele wereld om je heen te zien en reageren met je eigen lichaam i.p.v. controller. Maar ja, wordt inderdaad wel gelijk erg intensief.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 12:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Rene Groen schreef:
Of het nu de Oculus Rift of Moprheus of een eventueel project van Microsoft is, ik zit er niet op te wachten. Wellicht kan deze mening worden bijgesteld als ik het zelf heb ervaren, maar vooralsnog heb ik niets met Virtual Reality. Laat mij maar lekker in een stoel zitten met een controller.


Mja ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Het is op zich best tof, maar het werkt alleen maar met een beperkt aantal manieren van gaming. Bij sommige genres die ik tof vind zie ik dit gewoon niet werken (rpg's, 3rd person adventures, platformers etc.). Maar goed ze mogen me overtuigen ofc.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 14:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Nu zat ik gisteren toevallig Bulletstorm te spelen. Het lijkt mij dat ik daar na 30 seconden zou kotsen van de misselijkheid door het bewegen. Maar bijvoorbeeld exploration games en trage spellen (Dear Esther, Journey) kunnen wel heel goed werken er mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 15:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik heb ook niks met virtual reality. Ik vraag me ook af in hoeverre het goed is voor je ogen. Al het daglicht afgedekt en dan kunstmatig licht over je hele zichtveld.

Zou hetzelfde kunnen zijn als in de avond met het licht uit 20cm van je 40inch tv. Niet zo goed dus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2014 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik zie het aan de ene kant wel zitten. Nieuwe gameplay mogelijkheden en meer immersie. Veel testers en previews zijn al enthousiast en met een goede prijs en marketing zie ik het wel een succes worden. Downfall voor Wii U?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2014 10:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

"Eve: Valkyrie is a Rift exclusive, a PlayStation 4 exclusive and an amazing ride"

Deze game misschien ook voor de Morpheus dan of de Rift compatible op de PS4?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group