Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ik haal de..
Wii U
20%
 20%  [ 3 ]
PS4
40%
 40%  [ 6 ]
Xbox One
0%
 0%  [ 0 ]
Allemaal
13%
 13%  [ 2 ]
2 of meer.
20%
 20%  [ 3 ]
Geen
6%
 6%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 15

Auteur Bericht   
Lawliet BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 21:41    Onderwerp: Next gen eighth generation Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

We zijn in een nieuwe "gaming tijdperk" beland. De achtste console generatie volgens Wikipedia. De drie nieuwe consoles zijn op de markt en ik dacht ik maak een topic over discussies van toekomstige games, tech, de hardware, etc.

Persoonlijk wacht ik nog even met kopen. De games zijn nog mager en niet veel in mijn interesses. Plus heb toch nog even geen geld en met de hardware problemen nieuws.. Ik ga eerst de Wii U halen. Heeft nu veel leuke games met meer in aantocht. Daarna de PS4 en dan de Xbox One. Eerst nog even flink sparen :p

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 21:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Ik heb gekozen voor 'Allemaal'. De Nintendo Wii U en de Xbox One heb ik reeds in bezit en de PlayStation 4 zal er ook zeker komen. Wanneer dit is weet ik nog niet, de geldboompjes beginnen leeg te raken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dantekloon BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Heb nu alleen de WiiU met 2 games, Monster Hunter 3, en New Super Mario Bros. U

PS4 haal ik wel als er een japanse RPG er verkrijgbaar voor is.

Xbox one alleen als er een exclusive JRPG komt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
AltairJack BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2012
Berichten: 200

Waar is de optie geen, ik blijf vooralsnog op de PC gamen. Consoles zijn wel leuk enzo maar echt interessante exclusives zijn op 1 hand te tellen. De beste games zoals GTA, FIFA, COD, Battlefield, Tekken, Street Fighter enzovoort komen toch multiplatform uit op de one en ps4.

Als ik een console moest kiezen zou ik voor de PS4 of een one gaan, dat zou ik dan ook andere mensen aanraden. Een WII U zou ik nooit halen ik ga geen achterhaalde hardware dat bijna net zo slecht is als de ps3/360 met slechte aanbod aan games halen, ik zit niet op een lijn met de filosofie/visie van nintendo.

Hoewel ik de consoles niet per se interessant vind, vind ik de games wel steeds beter worden en heel interessant. Games zoals bijvoorbeeld Watch Dogs. Consoles zijn over het algemeen inwisselbaar, maar games zoals GTA niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Eerst nog wat PS3 games inhalen en op de pc gamen. Volgend jaar komt er wel een PS4 bij. Misschien kunnen de Steam consoles er ook min of meer bij?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Voorlopig alleen een PS4. Voor mijn vrije tijd is 1 console genoeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

AltairJack schreef:
Een WII U zou ik nooit halen ik ga geen achterhaalde hardware dat bijna net zo slecht is als de ps3/360 met slechte aanbod aan games halen, ik zit niet op een lijn met de filosofie/visie van nintendo.

Zo veel verkeerd met deze opmerking. Dat je het niet met Nintendo's visie eens bent kan ik begrijpen, maar je redenatie daartoe is gewoon fout.

Welke console ik zou halen? Als ik het mocht zeggen, dan een PS4. En dan een Wii U. Xbox One spreekt mij het minst aan, alhoewel ik zijn veelzijdigheid zeker kan waarderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Nintendo blijft een grote speler en een invloed op de consoles. Kijk maar naar hun second screen gaming.. Ik denk dat Wii U het veel beter gaat doen als ze wat sneller en meer grote games uitbrengen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar als niet meer mensen gaan kopen is er geen support. Geen support weinig games en die van third party.

Also. Hardware doesn't mean shit. The games are. Ik speel liever een goede Nintendo game dan een magere high "AAA" game.

Moeten maar even wachten of de steam box wel een succes gaat worden. Denk dat het wel groot kan worden dankzij de goedkope aanbod aan games, maar de markt is klein dus het kan ook niet goed uitlopen. Tot nu meer gericht naar core gamers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AltairJack BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2012
Berichten: 200

Redneckerz schreef:
AltairJack schreef:
Een WII U zou ik nooit halen ik ga geen achterhaalde hardware dat bijna net zo slecht is als de ps3/360 met slechte aanbod aan games halen, ik zit niet op een lijn met de filosofie/visie van nintendo.

Zo veel verkeerd met deze opmerking. Dat je het niet met Nintendo's visie eens bent kan ik begrijpen, maar je redenatie daartoe is gewoon fout.



Ik wil waar voor mijn geld. Jij bent zeker iemand die bijvoorbeeld wel 600 euro over heeft voor hardware van 10 jaar geleden terwijl je voor dat geld veel superieure producten kunt kopen. Je kan wel ontkennen maar de WII U is praktisch op elk punt inferieur aan de PS4 en Xbox One. Keuze voor mij snel gemaakt, gewoon met rationeel denken. Ps4 en Xbox One zijn ook duurder dan de WII U, voor dat prijsverschil mag je ook verwachten dat de PS4 en Xbox One beter zijn, anders wordt je opgelicht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Lawliet schreef:
Nintendo blijft een grote speler en een invloed op de consoles. Kijk maar naar hun second screen gaming..
Een dag na SmartGlass aankondiging. Microsoft was effectief eerst. Remote Play van Sony dateert dan al weer van de PSP, maar dat is niet echt second screen gaming. Dat is meer streaming.

Laatst aangepast door Joni Philips op 22 Nov 2013 23:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 23:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Laten we je verhaal eens ontleden:

AltairJack schreef:

Een WII U zou ik nooit halen ik ga geen achterhaalde hardware dat bijna net zo slecht is als de ps3/360

Hier gaat je redenatie mank. De Wii U is een moderner apparaat met een modernere GPU die meer met minder kan doen. Zo vind ik X zeker een titel die best mooie dingen kan laten zien. Trouwens, als je gaat lopen roepen ''Maar Wii U kan geen Uncharted aan!!!'' hoef ik je niet serieus meer te nemen aangezien het 2 totaal verschillende systemen betreft.

AltairJack schreef:

Jij bent zeker iemand die bijvoorbeeld wel 600 euro over heeft voor hardware van 10 jaar geleden

De laatste keer dat ik keek was de Wii U in ieder geval gene 600 euro. En trouwens: Het beste wat ik in huis heb staan is een PS1. Nu jij weer.

AltairJack schreef:

Je kan wel ontkennen

Vooralsnog heb ik niks ontkend. In tegendeel. Jij stelt dat de Wii U ''Bijna net zo slecht'' is als de PS360, en dat is fundamenteel gewoon fout.

AltairJack schreef:

maar de WII U is praktisch op elk punt inferieur aan de PS4 en Xbox One.

Het is anders wel een ideaal apparaat om mee het vliegtuig in te nemen en daar verder te gamen op de Gamepad. Overigens is de Wii U technisch een X360 Plus, maar zijn GPU is wel weer technisch vergelijkbaar met de PS4/Xone.

AltairJack schreef:

Keuze voor mij snel gemaakt, gewoon met rationeel denken.

Ik had eerder een betere reden voor het afwijzen van de Wii U verwacht behalve ''Bijna net zo slecht'' als PS360.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 22 Nov 2013 23:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Een Nintendo Wii U is reeds in mijn bezit. Met nu zo'n 20 games voor het systeem in mijn bezit, en nog genoeg titels aankomend, kan ik met trots vertellen dat ik erg tevreden ben met dit systeem. Iedereen zeurt over third-party support, maar ook met een aantal titels minder kan ik goed vooruit. Je weet tenslotte dat de Nintendo-knallers toch wel verschijnen. Veel zijn er al, en er komen er nog veel meer aan. Eerstvolgend? Super Mario 3D World!

Een PlayStation 4 heb ik in pre-order staan en die zou ik als alles loopt zoals het moet lopen zeker op 29 november moeten hebben. Ik heb hier momenteel één game bij gereserveerd, en dat is Knack. Eerlijk gezegd zit er niet veel tussen de games launchgames voor het systeem, en koop ik enkel Knack omdat dat voor mij de meest interessante titel is. Assassin's Creed IV: Black Flag zal ik waarschijnlijk ook wel nemen, maar dan enkel omdat ik die voor €9,99 kan upgraden vanuit mijn PS3-exemplaar. Andere titels? Geen idee. Al ben ik wel van mening dat het systeem in de toekomst prachtige games zal ontvangen. Het is hoe dan ook mooi om het apparaat vast te hebben.

De Xbox One is een systeem waar ik op twee manieren naar kijk. Aan de ene kant vind ik het te duur (te wijten aan de Kinect-sensor die erbij zit) en komt het met features die ik niet nodig heb (wederom Kinect). Aan de andere kant heeft het systeem een sterkere launch line-up dan zijn directe tegenstander PlayStation 4. De game die mij het meest aanspreekt is Killer Instinct en alleen hiervoor zou ik de console dan ook op dit moment willen aanschaffen. In dit geval mag ik me dus gelukkig prijzen dat het apparaat in Nederland en België pas in 2014 verschijnt. Zo kan ik nog even nadenken of ik de console wil en zal het aanbod games tot die tijd enkel toenemen. Win-win, zou ik zeggen! Eén beslissing vind ik overigens wel vreemd... waarom zitten de discs aan de linkerkant in de doosjes van Xbox One-games?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 23 Nov 2013 02:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Elke console deze generatie heeft weer een andere visie, dat maakt deze generatie best leuk. Men moet trouwens niet vergeten dat de handhelds ook meedoen!

Wii U

Een hele goeie console, ze hebben een matige zomer gehad maar dat krijg je ervan als je een console op launch haalt, dat gevaar loop je nu eenmaal. Ze hebben verder een hele goeie console neergezet voor Nintendo fans die houden van gezelligheid, als het gaat om lokale MP is de Wii U de beste keus. Volgend jaar de nieuwe Smash Bros. en waar ik zelf heel erg naar uit kijk: DKC: TF! Hell yeah!!!

Xbox One

Ik heb het niet zo op Microsoft en hun visie. Ze willen een entertainment box neerzetten met dit ding, maar ik kan al alles wat ik wil qua entertainment dus ik zie het nut er niet van in voor mij persoonlijk. Ik zal deze console niet in huis halen.

PS4

Dit is Sony's nieuwe kans om hun marktaandeel terug te winnen. Ik hoop dat ze wat meer aandacht besteden aan echte console games. Crash Bandicoot weer terug bij Sony en Level 5 die weer gaat rocken zoals ze dat deden op de PS2. Ni No Kuni was hun enige PS3 game die ik echt wou..

Allemaal wel leuk die grafische zooi met die schietspelletjes van hun maar uiteindelijk topt de PC het weer en daar koop ik ook geen console voor, ik vind dat richten op de console gewoon niet zo lekker als op de PC..

3DS

De 3DS is gewoon keihard aan het rocken naar mijn mening. Ik heb er zelf al honderden uren opzitten en nog steeds een hele backlog aan spellen over die ik nog wil kopen of nog moet uitspelen.

Vita

Sony's visie was om een handheld neer te zetten voor de 'core' gamer neem ik aan? Dit werkt echter niet zo heel goed en dat merkt Sony zelf ook. Vandaar denk ik dat ze met Vita TV zijn gekomen en dat ze nu hun handheld proberen te promoten als een PS4 streaming apparaat, tof maar nee.. niet als je meer dan 100 Euro ervoor moet neerleggen. Leuk dat het systeem redelijk krachtig is maar mij boeit het niet als het toch alleen maar gestripte console games zijn. Er zijn wel spellen die origineel zijn maar die overtuigen me gewoon niet, het spijt me.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 23 Nov 2013 08:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Asianator schreef:
Eén beslissing vind ik overigens wel vreemd... waarom zitten de discs aan de linkerkant in de doosjes van Xbox One-games?


Dan haal je de boxart eruit en draai je de hoesje om en je hebt de CD aan de rechterkant zoals je gewent bent
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
the_dan BerichtGeplaatst: 23 Nov 2013 14:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

PC en PS4 waarschijnlijk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 23 Nov 2013 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Voor mij PC, Wii U en PS4 (de laatste twee later pas). Misschien nog een 3DS. Op de Wii U kan ik ook nog Wii spellen spelen. Beetje achterstand opgelopen op Nintendo gebied en uiteraard ook Zelda HD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gast 83.80.204.xxx BerichtGeplaatst: 23 Nov 2013 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mei 2009
Berichten: 50

Ik game voornamelijk op de PC. Shooters, RTS en (a)RPG's spelen voor mij persoonlijk lekkerder met een tobo en muis. Ik heb er ook een Xbox360 controller aanhangen voor fighters enzo.

Ik heb er altijd een Nintendo naast, omdat ik gek ben op Mario platformers, Zelda en Metroid games. Ben dus erg blij met de Wii U. De Windwaker remake is erg goed en ik geniet ook van new SMBU. Daar komt Super Mario 3D World volgende week dus bij. Kan niet wachten op de echt Wii U Zelda.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 23 Nov 2013 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

Sowieso heb ik al een Wii U (waar ik nooit spijt van heb gehad. Heerlijke console!). Misschien komt daar nog een ps4 naast als hij goedkoper wordt en mijn portemonee en vrije tijd het toelaten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 25 Nov 2013 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik denk dat Final Fantasy XIV voor mij de next gen game is. Game ziet er zo mooi uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 26 Nov 2013 00:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Lawliet schreef:
Ik denk dat Final Fantasy XIV voor mij de next gen game is. Game ziet er zo mooi uit.

Je bedoelt de MMORPG? Die inmiddels al uit is voor PS3/PC?
Of bedoel je Final Fantasy XV, die nog moet verschijnen voor PlayStation 4 en Xbox One?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 26 Nov 2013 08:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Asianator schreef:
Lawliet schreef:
Ik denk dat Final Fantasy XIV voor mij de next gen game is. Game ziet er zo mooi uit.

Je bedoelt de MMORPG? Die inmiddels al uit is voor PS3/PC?
Of bedoel je Final Fantasy XV, die nog moet verschijnen voor PlayStation 4 en Xbox One?


Ja net effe iets te snel getyped haha.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group