Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
GekooktEi BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 15:38    Onderwerp: Adamant - spel gemaakt door o.a. GekooktEi Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hallo iedereen,


Afgelopen blok heb ik op school een stealth-spel gemaakt met nog tien klasgenoten. Het spel heet Adamant en gaat over een schim die kristallen verzamelt, waarbij hij mensen kan verorberen om zich een weg te banen door de stad.

Hieronder vinden jullie een link om het spel te kunnen downloaden en spelen. Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback op wat dan ook, dat helpt namelijk ontzettend voor volgende projecten.

Ik neem aan dat iedereen snapt hoe het geïnstalleerd kan worden. Unzippen en de .exe opstarten. Just like that.

Ik hoop dat jullie het een leuk spel vinden, maar schroom niet om het te zeggen als dat niet het geval is! Zolang het maar opbouwende kritiek is. Vragen zijn ook welkom.

Link naar download:

http://bit.ly/1bkNrVw

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Annoying Orange BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 18:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Aug 2011
Berichten: 60

Als ik over een week terug ben van vakantie dan zal ik er zeker even naar kijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Hey Ei, leuk je weer eens te zien op het forum man. Ik ga dat spel van de week even proberen ik ben benieuwd en ik zal mijn mening er deze week ook nog over geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 20:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Heb het spel een kwartiertje kunnen spelen maar wat ik ervan speelde was gameplay-wise niet echt goed. Ik zal zodra ik achter een computer zit wel zeggen waarom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 16 Jul 2013 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Mafusto schreef:
Heb het spel een kwartiertje kunnen spelen maar wat ik ervan speelde was gameplay-wise niet echt goed. Ik zal zodra ik achter een computer zit wel zeggen waarom.

Interessant, ik ben benieuwd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 17 Jul 2013 20:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik vind het moeilijk om te bepalen of de mensen me zien of niet. Vaak sta ik achter ze en dan vallen ze me alsnog aan. Ik heb de eerste twee levels gespeeld en weet nog niet wat er verder komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 11:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Nin007 schreef:
Ik vind het moeilijk om te bepalen of de mensen me zien of niet. Vaak sta ik achter ze en dan vallen ze me alsnog aan. Ik heb de eerste twee levels gespeeld en weet nog niet wat er verder komt.

Feedback was inderdaad een aandachtspunt! Ik snap je tweede opmerking niet helemaal. Je hebt ze gehaald, of gespeeld?

Noot trouwens: het eerste level is gebalanced voor mensen die het de eerste keer spelen, de andere twee zijn intended belachelijk moeilijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 13:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

- Alleen het eerste level gespeeld.
- Ai is veel te gevoelig. Ik werd gezien toen ik om een hoekje stond.
- Tutorial wall is te missen.
- Ik werd gekilled toen ik de instructies las. Dus de npc blijven je volgen.
- Spel zonder instructies erg onduidelijk.
- Camera problemen
- Keyboard controls zijn niet fijn. Kwam er pas laat achter dat pijltjes toetsen anders zijn dan WASD.

Dit maakt het niet leuk om te spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 15:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hm oké. Ik herken inderdaad een deel. We hebben het spel ook, toen medestudenten en docenten het hebben gespeeld, geïntroduceerd met wat extra instructies omdat we dat zelf ook al niet duidelijk vonden. Maar ik was juist wel benieuwd hoe ver jullie zouden komen met wat het spel biedt.

Ik weet niet dat WASD anders is dan de pijltjestoetsen? Zou naar dezelfde as moeten wijzen dus naar dezelfde control.

Bedankt veder voor je feedback. Erg leerzaam en het bevestigt een aantal van mijn vermoedens.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

WASD heeft de 2D GTA besturing (a en d draaien terwijl w en s naar voor en achteren lopen is), waar de pijltjestoetsen directer waren (links is naar links lopen en rechts is naar rechts lopen).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 20:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

GekooktEi schreef:
Nin007 schreef:
Ik vind het moeilijk om te bepalen of de mensen me zien of niet. Vaak sta ik achter ze en dan vallen ze me alsnog aan. Ik heb de eerste twee levels gespeeld en weet nog niet wat er verder komt.

Feedback was inderdaad een aandachtspunt! Ik snap je tweede opmerking niet helemaal. Je hebt ze gehaald, of gespeeld?

Noot trouwens: het eerste level is gebalanced voor mensen die het de eerste keer spelen, de andere twee zijn intended belachelijk moeilijk.


Ik heb het eerste level gehaald en moest stoppen bij het tweede level. Dat krijg je ervan als je een spel gaat spelen 5 minuten voordat je weg moet gaan. xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Mafusto schreef:
WASD heeft de 2D GTA besturing (a en d draaien terwijl w en s naar voor en achteren lopen is), waar de pijltjestoetsen directer waren (links is naar links lopen en rechts is naar rechts lopen).

Ik heb het net getest en volgens mij (of bij mij) is dat niet het geval. Het hoort het eerste te zijn..

@ Nino: Ah oké
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 18 Jul 2013 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@GekooktEi

Ik heb het spel net nog eens gespeeld en nu werken WASD en pijltjestoetsen wel hetzelfde. Zal dan wel een bug zijn geweest.

Nieuwe dingen die mij opvielen:

- Lege stad tot ik een doodlopende weg neem en me omdraai. Stond er ineens een leger van burgers voor me
- Normale burgers opslurpen heeft geen toegevoegde waarde waardoor het spel je beloont voor het rushen door de levels
- NPC kunnen door objecten heen lopen waar je zelf niet door kunt terwijl je een zwevend kristal bent.
- NPC animaties lopen niet altijd even goed. Zo zitten er frames in de animatie waar je de Jesus-poos (kan er op het moment geen betere naam voor verzinnen) aanneemt.
-Geen visuele indicatie voor health en stealth.
-Sloom lopen wordt soms onderbroken terwijl je de knop ingedrukt houdt.
-Kristal heeft leuke lightning effecten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 19 Jul 2013 02:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Ik wil ook een spel maken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 19 Jul 2013 08:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Mafusto schreef:
@GekooktEi

Ik heb het spel net nog eens gespeeld en nu werken WASD en pijltjestoetsen wel hetzelfde. Zal dan wel een bug zijn geweest.

Nieuwe dingen die mij opvielen:

- Lege stad tot ik een doodlopende weg neem en me omdraai. Stond er ineens een leger van burgers voor me
- Normale burgers opslurpen heeft geen toegevoegde waarde waardoor het spel je beloont voor het rushen door de levels
- NPC kunnen door objecten heen lopen waar je zelf niet door kunt terwijl je een zwevend kristal bent.
- NPC animaties lopen niet altijd even goed. Zo zitten er frames in de animatie waar je de Jesus-poos (kan er op het moment geen betere naam voor verzinnen) aanneemt.
-Geen visuele indicatie voor health en stealth.
-Sloom lopen wordt soms onderbroken terwijl je de knop ingedrukt houdt.
-Kristal heeft leuke lightning effecten.

Haha, bedankt voor het ook nog noemen van een positief puntje. Health is te subtiel denk ik dan, want het licht van het kristal wordt rood en gaat knipperen als je low-health bent. Dus wel grappig dat het licht van het kristal je opviel maar dat niet. ^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 19 Jul 2013 11:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Kan komen doordat in het derde level je bij een npc spawned waardoor je al snel je een half leven verliest, maar het knipperen is me echt nooit opgevallen

@Gezer

Mt Unity of ameMaker kom je al heel ver
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 21 Jul 2013 13:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Heb het ook even gespeeld! Ik vind dat de stijl van de intro een beetje botst met die van de rest van de game. De besturing vond ik ook wat te stroef. Het is ook een beetje onhandig om de hoek om te kijken en een idee te krijgen van waar de mensen zijn. Misschien had ik het liever top/down gezien zoals Monaco en Hotline Miami
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 21 Jul 2013 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

1: grafisch is het initieel wel redelijk.
2: muziek is ook niet ernstig, heeft wel ok sfeer, intro was ook wel ok al was de stem was laag van volume zo nu en dan.
3: gameplay zelf komt heel ongepolijst over, ten eerste zijn er geen geluidseffecten voor het absorberen, is er geen reward gevoel bij (een balkje wat opvult en wellicht je punten oid geeft alleen al zou heel wat helpen)
4: volledige onduidelijkheid wat nu het doel is buiten mensen in de rug aanvallen om.
5: de poppetjes lopen onrealistisch en hoekerig.

Dit zijn iig de punten die ik wilde aankaarten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 22 Jul 2013 01:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

D: schreef:
1: grafisch is het initieel wel redelijk.
2: muziek is ook niet ernstig, heeft wel ok sfeer, intro was ook wel ok al was de stem was laag van volume zo nu en dan.
3: gameplay zelf komt heel ongepolijst over, ten eerste zijn er geen geluidseffecten voor het absorberen, is er geen reward gevoel bij (een balkje wat opvult en wellicht je punten oid geeft alleen al zou heel wat helpen)
4: volledige onduidelijkheid wat nu het doel is buiten mensen in de rug aanvallen om.
5: de poppetjes lopen onrealistisch en hoekerig.

Dit zijn iig de punten die ik wilde aankaarten.


Dit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group