Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Asianator BerichtGeplaatst: 22 Apr 2013 23:02    Onderwerp: [PS3] Gran Turismo 6 Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331



Ontwikkelaar: Polyphony Digital
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Serie: Gran Turismo
Platform(en): PlayStation 3
Verschijningsdatum: Eind 2013
Demo verschijningsdatum: Juli 2013

Het gaat gebeuren. Tijdens de persconferentie van Sony op de aankomende Electronic Entertainment Expo (E3) zal Sony Gran Turismo 6 presenteren voor de PlayStation 3. Ik zeg niet dat er geen versie zal zijn voor één of meerdere andere platformen, maar ik zeg wel dat het spel vast en zeker zal verschijnen voor de PlayStation 3. Hierbij zal het spel draaien op een verbeterde versie van de Gran Turismo 5-engine. Het spel verschijnt naar mijn verwachting rond november van dit jaar.

Niemand kan het ontkennen. De aanwijzingen zijn er reeds. En het zou niet slim zijn van Sony om een bekende franchise zoals Gran Turismo enkel te lanceren op een nieuw systeem dat vrijwel geen userbase heeft, terwijl een release op een ouder apparaat miljoenen mensen zou kunnen bereiken. Daarbij komt ook nog dat ze facetten die gebruikt zijn voor Gran Turismo 5, weer kunnen hergebruiken, waardoor de ontwikkeltijd van Gran Turismo 6 korter wordt en ze dus eerder een nieuw genummerd deel kunnen afleveren.

De wiskunde is zo makkelijk. Echter leven we momenteel in een wereld waarin een industrie als deze voor velen nog steeds te langzaam gaan. Gamers van tegenwoordig zijn van mening dat wanneer een nieuw apparaat verschenen is, het oude direct rijp is voor de sloop. Gelukkig blijkt dat niet zo te zijn.


Laatst aangepast door Asianator op 17 Mei 2013 19:14; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 22 Apr 2013 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Hmmmmmmm PS5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Apr 2013 23:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ik gok eerst een "Prologue" versie en pas een complete GT6 wanneer niemand er eigenlijk nog een bal om geeft.

Altijd fan geweest van de reeks maar als je shit zo lang rekt, hoef je ook niet meer te hopen op veel enthousiasme.

Trouwens, het kan nog voorkomen dat GT6 niet eens meer op PS3 uitkomt maar uiteindelijk verschuift naar de PS4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 18:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Hoewel mijn voorspelling niet voor de volledige 100% accuraat is uitgekomen, blijkt het toch waar te zijn. Gran Turismo 6 op de PlayStation 3 aan het eind van 2013!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 19:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

GT6 eind dit jaar, ik vind het maar vage marketing dat hij dan op de Ps3 komt. Ps4 komt ook eind dit jaar maar heeft geen BC. Kortom: Sony graaft haar eigen gat met deze stunt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 19:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Nin007 schreef:
GT6 eind dit jaar, ik vind het maar vage marketing dat hij dan op de Ps3 komt. Ps4 komt ook eind dit jaar maar heeft geen BC. Kortom: Sony graaft haar eigen gat met deze stunt.

Hoezo? 70+ miljoen gebruikers op PS3... misschien 10 miljoen straks op PS4. Financieel dus een erg goede beslissing om de game op de PlayStation 3 uit te brengen.

Komt ook nog eens bij dat toen de ontwikkeling van Gran Turismo 6 startte (2010 of eerder) er nog geen dev-kits waren voor PlayStation 4. En als laatste heb je DriveClub straks als vroege race-fix voor PS4...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Of er komt in het voorjaar van 2014 een PS4 editie. Vergeet niet dat er ook nog een Driveclub bij de PS4 launch aanwezig zal zijn en ik niet denk dat Evolution nog minder blij zou kunnen zijn met deze stunt als er ook een ps4 versie komt tijdens de launch.

Verder komt er meer info over de GT serie op E3 en GamesCon. (Vita +Ps4?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Nin007 schreef:
GT6 eind dit jaar, ik vind het maar vage marketing dat hij dan op de Ps3 komt. Ps4 komt ook eind dit jaar maar heeft geen BC. Kortom: Sony graaft haar eigen gat met deze stunt.

Hoezo? De meeste kopen toch geen ps4 bij de launch en Sony ondersteund altijd consoles nadat er een opvolger uit is. Over een half jaar komt er wss wel weer een soort game of the year editie voor de ps4 met opgepoeste graphics en dlc. Daarnaast hebben ze bij de launch al Driveclub als exclusieve racer voor ps4. Ze gaan echt niet hun collega's naaien om daar een GT6 tegenover te zetten op ps4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 19:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Mafusto schreef:
Of er komt in het voorjaar van 2014 een PS4 editie. Vergeet niet dat er ook nog een Driveclub bij de PS4 launch aanwezig zal zijn en ik niet denk dat Evolution nog minder blij zou kunnen zijn met deze stunt als er ook een ps4 versie komt tijdens de launch.
Inderdaad. Drive Club bij de launch, Gran Turismo 6 'XL' in voorjaar 2014.
Zijn we trouwens allemaal God of War 2 vergeten? Released in februari/maart 2007, na/tijdens de PS3 launch depending on continent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 21:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Joni Philips schreef:
Mafusto schreef:
Of er komt in het voorjaar van 2014 een PS4 editie. Vergeet niet dat er ook nog een Driveclub bij de PS4 launch aanwezig zal zijn en ik niet denk dat Evolution nog minder blij zou kunnen zijn met deze stunt als er ook een ps4 versie komt tijdens de launch.
Inderdaad. Drive Club bij de launch, Gran Turismo 6 'XL' in voorjaar 2014.
Zijn we trouwens allemaal God of War 2 vergeten? Released in februari/maart 2007, na/tijdens de PS3 launch depending on continent.


GoW 2 was hetzelfde verhaal, behalve dat de Ps3 destijds nog BC had. Maar een XL versie later om Driveclub niet in de weg te zitten is op zich een slimme zet ja.

Ik vind het nog steeds een apenzet van Sony om geen B.C. in de Ps4 te stoppen. Vind geen enkel excuus een goed excuus en het brengt mij serieus in twijfel of ik de Ps4 wel zal halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Nin007 schreef:
Ik vind het nog steeds een apenzet van Sony om geen B.C. in de Ps4 te stoppen. Vind geen enkel excuus een goed excuus en het brengt mij serieus in twijfel of ik de Ps4 wel zal halen.
De enige manier om BC en de nieuwe aanpak voor de PS4 te verenigen is om de volledige PS3 chipset in de PS4 te steken. Dus je had de keuze tussen een PS4 die sterk benadeeld was tov elke andere console, of de huidige PS4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Ik snap de hele heisa rondom backwards compatibility eigenlijk niet. Wat maakt het nu uit dat je je oude games niet kunt spelen op je nieuwe console. Als je je oude consolegames wil spelen dan kun je toch even goed je oude console bijhouden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 23:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Mafusto schreef:
Of er komt in het voorjaar van 2014 een PS4 editie. Vergeet niet dat er ook nog een Driveclub bij de PS4 launch aanwezig zal zijn en ik niet denk dat Evolution nog minder blij zou kunnen zijn met deze stunt als er ook een ps4 versie komt tijdens de launch.
Inderdaad. Drive Club bij de launch, Gran Turismo 6 'XL' in voorjaar 2014.
Zijn we trouwens allemaal God of War 2 vergeten? Released in februari/maart 2007, na/tijdens de PS3 launch depending on continent.

“We actually do have a PlayStation 4 version in mind, but for this holiday season, we thought it would be best for users to release on PS3 for now," Yamauchi said.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 15 Mei 2013 23:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Roflzors ik eet een schoen op als GT6 niet naar de PS4 komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 16 Mei 2013 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Christian Vuye schreef:
Ik snap de hele heisa rondom backwards compatibility eigenlijk niet. Wat maakt het nu uit dat je je oude games niet kunt spelen op je nieuwe console. Als je je oude consolegames wil spelen dan kun je toch even goed je oude console bijhouden?


Ik ga het financieel niet redden om zoveel consoles bij te houden, als mijn Ps3 het begeeft betekend het dus dat ik een nieuwe moet kopen. En ik kan mijn Ps3 ook niet verkopen want de Ps4 kan de Ps3 spellen niet afspelen dus dat kost ook weer extra geld. Ik vind dit net zo'n actie als de Vita memory cards. Ja, ik heb het dan maar gekocht maar ik ben wel interesse aan het verliezen in dit bedrijf.

Wat Joni zegt is natuurlijk wel een beetje waar, door de fouten die ze hebben gemaakt met de Ps3 raken ze nu nog steeds in de knoop. Nou ja, laat Sony maar eens bewijzen dat de Ps4 een waardige console word en dan zien we wel verder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 16 Mei 2013 23:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Ik ga gt6 niet halen. In ieder geval niet een ps3 versie. Al zo snel naar GT5 verwacht ik een een GT5.5. Grafisch is er ook niet echt een vooruit meer mogelijk. Een opgepoeste versie op de ps4 zal mij wel interesseren. Maar dan waarschijnlijk wel pas een 'Acadamy Edition' met alle DLC. Bij de launch hebben we toch Driveclub al. In een perfecte wereld komen ook GTA V en Fifa 14 naar de ps4. Dan heb je bij de launch Drive Club, Watch_ Dogs, GTA V en Fifa 14. Dat zou ik geweldig vinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Mei 2013 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

E-man schreef:
Al zo snel naar GT5 verwacht ik een een GT5.5.

Gran Turismo 5 verscheen eind 2010. Drie jaar voor ontwikkeling is een eeuwigheid met een team van 150 werknemers. Vergeet niet dat GT5 zelf maar 4 jaar in ontwikkeling was, en dat werd al vaporware genoemd omdat het zo lang duurde en tussenin lanceerde ze toen nog Gran Turismo PSP. Nu is het drie jaar voor één titel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 17 Mei 2013 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Joni Philips schreef:
E-man schreef:
Al zo snel naar GT5 verwacht ik een een GT5.5.

Gran Turismo 5 verscheen eind 2010. Drie jaar voor ontwikkeling is een eeuwigheid met een team van 150 werknemers. Vergeet niet dat GT5 zelf maar 4 jaar in ontwikkeling was, en dat werd al vaporware genoemd omdat het zo lang duurde en tussenin lanceerde ze toen nog Gran Turismo PSP. Nu is het drie jaar voor één titel.



Was FGT5 maar 4 jaar in ontwikkeling? mijn gevoel zegt veel veel langer. Maar dan nog, ben ik bang voor te weinig vooruitgang. Maar dat is misschien ook wel gewoon een gevoel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Mei 2013 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

E-man schreef:
Joni Philips schreef:
E-man schreef:
Al zo snel naar GT5 verwacht ik een een GT5.5.

Gran Turismo 5 verscheen eind 2010. Drie jaar voor ontwikkeling is een eeuwigheid met een team van 150 werknemers. Vergeet niet dat GT5 zelf maar 4 jaar in ontwikkeling was, en dat werd al vaporware genoemd omdat het zo lang duurde en tussenin lanceerde ze toen nog Gran Turismo PSP. Nu is het drie jaar voor één titel.



Was FGT5 maar 4 jaar in ontwikkeling? mijn gevoel zegt veel veel langer. Maar dan nog, ben ik bang voor te weinig vooruitgang. Maar dat is misschien ook wel gewoon een gevoel.
Oh, ik ben natuurlijk aan het vergelijken met GT5 Prologue. Zonder die was het wat langer, maar 3 jaar is typisch voor een 2de 'full' Gran Turismo op een console.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group