Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 13:34    Onderwerp: Kickstarter Susan Wilson: Over scams, en goedgelovigheid Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Even maar afsplitsen dan aangezien mensen het +- topic te heilig vinden voor inhoudelijk geneuzel:

Gaat dus over Susan Wilson wiens kind een RPG wilde maken om haar broers te bewijzen dat ze dat dus kan. Vervolgens werd Kick it Forward erbij gehaald, en nu is dat ook weg.

De site: http://www.kickstarter.com/projects/susanwilson/9-year-old-building-an-rpg-to-prove-her-brothers-w

Neogaf draad: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=528903

Voorgaande quote:

Redneckerz schreef:
GekooktEi schreef:

Brian Fargo, oprichter van Interplay en inXile, is een idioot dat hij iemand iets laat doen op Kickstarter?

Inderdaad. Het is nog mazzel dat Inxile ook door heeft dat Susan loopt te kloten op KS, vandaar dat je Torment ook gewoon kan backen op hun eigen site ipv KS.

Het ergste is dat KS zelf groen licht heeft gegeven voor Susans KS. Oftewel: Ze vinden het niet erg dat ze alle regels schendt. De enige reden dat hier niet voor wordt ingegrepen is omdat ze nogal hoge contacten heeft.

GekooktEi schreef:

Hij heeft wel het concept Kicking it Forward bedacht, waarbij je 5% van je profits van het uiteindelijke product in een potje stopt voor volgende projecten die eraan meedoen.

Raad eens wat het zogenaamde nieuwe doel van Susan is. Niet die 829 dollar, niet haar kind naar een RPG camp sturen, maar naar MIT te gaan en een paar dollar aan Kick It Forward te sturen. Oftewel, Fargo heeft wel degelijk een stem aangezien KS geen hol om deze scam geeft (Net als Kotaku en andere ''game'' websites.)

Verbazingwekkend hoe slecht gamejournalistiek tegenwoordig is.

1 negatief bericht van Fargo en die hele KS van haar wordt opgerold.
Inmiddels is Susan heel selectief ''verontwaardigd'' aan het reageren, want ''Ik doe het voor mijn kind!!''. Ze ontkent niet meer eens dat ze al miljonair is... Waarom dan nog geld vragen? Omdat er genoeg dombos op deze aarde lopen die er voor vallen. Ze refereert de hele tijd naar ''rijke mannen'' waardoor de feministische aard van haar reacties meer en meer naar boven komt.

Lopen huilen dat je de afgelopen 2 weken geen boodschappen heb kunnen doen - Je hebt een man die dit voor je kan doen?? En zo zijn er nog veel meer ongeregeldheden..

Kijk, al het werk wat ''Kenzie'' zogenaamd heeft gemaakt in de afgelopen tijd: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=53479572&postcount=3520

Ook gewoon weer gejat ofcourse.

Also: Ook grote vriendjes met Warren Buffett:
http://i.imgur.com/zdAeDOx.jpg

Kleine samenvatting (Vermeld niet de meest recente verhalen zoals het verwijderen van de 1 dollar pledge, de 2500 dollar laptop, en het kind dat naar MIT zou gaan waardoor het oorspronkelijke doel niet meer bestaat): https://kickstarterscam.jottit.com/
Kortere samenvatting over welke regels ze heeft gebroken: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=53458758&postcount=3505
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 17:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ik snap nog altijd niet wat Fargo ermee te maken heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Joni Philips schreef:
Ik snap nog altijd niet wat Fargo ermee te maken heeft.

Ik denk dat Red ervan uit gaat dat Fargo ook project op Kicking it Forward persoonlijk bijlangs gaat met zijn stempel van goedkeuring.

Ik denk dat je het punt van KiF een beetje mist, Red. Het gaat bij KiF helemaal niet om de individuele projecten, maar gewoon om dat Kickstarter nóg succesvoller wordt zodat mensen die een KS-campagne hebben afgemaakt, projecten van hun keuze weer kunnen backen met 5%.

Het enige wat Fargo heeft gedaan is het idee bedacht, er een naam aan gegeven, en een badge gemaakt die laat zien dat je het steunt. Er wordt niet eens gecontroleerd of dat geld echt wordt uitgegeven, het gaat namelijk niet via hen. Je kunt je project zelfs gewoon als 'steunende' neerzetten door de link op hun pagina te posten, en dan komt hij er automatisch op.

Het is gewoon een concept met een naam en een URL, niet iets waar Fargo mee bezig is nu.

En wat zou hij er precies aan kunnen stoppen? Zeggen dat die vrouw haar geld niet meer aan andere projecten mag geven? Als het een scam is (ik geloof je best maar heb me er niet in verdiept) dan maakt het toch geen verschil of zij claimt dat ze een deel van haar winst weggeeft of niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Ik snap nog altijd niet wat Fargo ermee te maken heeft.

Ik haal het inderdaad een beetje door elkaar, excuus.
Even duidelijker dan:

Kickstarter = Waar Susan Wilson zit.
Kicking It Forward = Bedacht door Fargo.

Temidden van alle hectiek heeft Wilson bedacht dat het handig is om met het geld wat ze nu binnen zal strijken iets met Kicking It Forward te doen. Daar zou Fargo van op de hoogte moeten zijn gezien de aard van de scam. Nu heeft Wilson ''toevallig'' het Kicking It Forward idee weer verwijderd.

GekooktEi schreef:

Ik denk dat Red ervan uit gaat dat Fargo ook project op Kicking it Forward persoonlijk bijlangs gaat met zijn stempel van goedkeuring.

Ik verwacht dat niet, maar in dit specifieke geval zou het wel handig zijn als Fargo dit zou weten. Hij heeft immers een redelijke grote stem binnen het geheel.

GekooktEi schreef:

Ik denk dat je het punt van KiF een beetje mist, Red. Het gaat bij KiF helemaal niet om de individuele projecten, maar gewoon om dat Kickstarter nóg succesvoller wordt zodat mensen die een KS-campagne hebben afgemaakt, projecten van hun keuze weer kunnen backen met 5%.

Dat is dus wat Wilson wilde doen met de 20.000 dollar die ze binnen gaat halen - Ook al was het oorspronkelijke doel 829 dollar voor een RPG camp.

GekooktEi schreef:

En wat zou hij er precies aan kunnen stoppen? Zeggen dat die vrouw haar geld niet meer aan andere projecten mag geven? Als het een scam is (ik geloof je best maar heb me er niet in verdiept) dan maakt het toch geen verschil of zij claimt dat ze een deel van haar winst weggeeft of niet?

Het probleem is al hoe ze het geld heeft verkregen. Namelijk als een ''fund my life'' idee. Iets wat verboden is volgens Kickstarter. Zou ze dit geld via KiF door willen geven, dan zit Fargo zelf ook met een probleem als hij het goed zou keuren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 18:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Fargo heeft dat echter gewoon bedacht, hij doet er niets meer mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 20:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Fargo heeft dat echter gewoon bedacht, hij doet er niets meer mee.

Als bedenker staat hij er wel ter verantwoording als zijn KiF toestemming zou verlenen tot zon scam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 20:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Daar ben ik het niet mee eens. Het probleem ligt dan volledig bij Kickstarter. Kicking it Forward is een abstract concept eigenlijk, het is meer een 'idee' wat een naam heeft gekregen dan echt iets waar projecten concreet aan meedoen.

Ik zie niet in hoe KiF hier verantwoordelijk voor is, als het probleem al bij een bedrijf ligt qua toelaten van een scam, dan is dat Kickstarter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 20:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

GekooktEi schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Het probleem ligt dan volledig bij Kickstarter. Kicking it Forward is een abstract concept eigenlijk, het is meer een 'idee' wat een naam heeft gekregen dan echt iets waar projecten concreet aan meedoen.

Ik zie niet in hoe KiF hier verantwoordelijk voor is, als het probleem al bij een bedrijf ligt qua toelaten van een scam, dan is dat Kickstarter.

Klopt, maar als je er een beetje over inleest, dan weet je dat KF er niks aan doet, sterker nog, in het begin hebben ze het zelfs gesupport en Susan schijnt aardig wat invloed te hebben bij KF.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Redneckerz schreef:
GekooktEi schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Het probleem ligt dan volledig bij Kickstarter. Kicking it Forward is een abstract concept eigenlijk, het is meer een 'idee' wat een naam heeft gekregen dan echt iets waar projecten concreet aan meedoen.

Ik zie niet in hoe KiF hier verantwoordelijk voor is, als het probleem al bij een bedrijf ligt qua toelaten van een scam, dan is dat Kickstarter.

Klopt, maar als je er een beetje over inleest, dan weet je dat KF er niks aan doet, sterker nog, in het begin hebben ze het zelfs gesupport en Susan schijnt aardig wat invloed te hebben bij KF.
Omdat ze gewoon dreigt met een rechtszaak achter de schermen, simpel. Kickstarter heeft zich in de problemen gewerkt door het in de eerste plaats toe te laten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Redneckerz schreef:
GekooktEi schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Het probleem ligt dan volledig bij Kickstarter. Kicking it Forward is een abstract concept eigenlijk, het is meer een 'idee' wat een naam heeft gekregen dan echt iets waar projecten concreet aan meedoen.

Ik zie niet in hoe KiF hier verantwoordelijk voor is, als het probleem al bij een bedrijf ligt qua toelaten van een scam, dan is dat Kickstarter.

Klopt, maar als je er een beetje over inleest, dan weet je dat KF er niks aan doet, sterker nog, in het begin hebben ze het zelfs gesupport en Susan schijnt aardig wat invloed te hebben bij KF.
Omdat ze gewoon dreigt met een rechtszaak achter de schermen, simpel. Kickstarter heeft zich in de problemen gewerkt door het in de eerste plaats toe te laten.

Ja, maar daar gaat het op dit moment niet meer om. Het gaat er nu meer om hoe het meer bekend te krijgen. Als sites als Kotaku alleen maar haar kant van het verhaal belichten, dan is het ook logisch dat er niks gebeurt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 23:15    Onderwerp: Re: Kickstarter Susan Wilson: Over scams, en goedgelovigheid Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Redneckerz schreef:
Even maar afsplitsen dan aangezien mensen het +- topic te heilig vinden voor inhoudelijk geneuzel

Het is dan ook het +/- topic, korte dingetjes wat je cool of niet cool vind. Als je wil kletsen doe je dat maar ergens anders. Ow don't get me wrong ik ben niet zo iemand die dat heilig vind maar dan vraag je er ook om. Weet verder ook niet wat er gebeurd is hoor ik check die thread nooit.

Maarre, waar gaat dit over? Dus die chickie wil een game maken. *klikt Ks link* Ok... nou zou te zien heeft ze haar doel ruimschoots gehaald. Dan is het toch klaar?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 23:44    Onderwerp: Re: Kickstarter Susan Wilson: Over scams, en goedgelovigheid Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

ikzoekruzie schreef:

Maarre, waar gaat dit over? Dus die chickie wil een game maken. *klikt Ks link* Ok... nou zou te zien heeft ze haar doel ruimschoots gehaald. Dan is het toch klaar?

Er staan zat linkjes om jezelf te informeren. Zo te lezen ben je daar weer te lui voor en zit eigenlijk alleen maar mijn topic te derailen om leuk te wezen.
Het probleem is juist dat ze haar doel door de regels te breken heeft verkregen.


Laatst aangepast door Redneckerz op 14 Apr 2013 02:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2013 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Ok, en dus?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

ikzoekruzie schreef:
Ok, en dus?

En dus doet Kickstarter er niks aan, speelt zij de onschuldige, en gaan sites als Kotaku en Penny Arcade er ook niet op in behalve dan haar te steunen.

Maar dat kan je gewoon via bovengenoemde links zelf concluderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 00:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Mwoa, je legt het al simpel en kort uit, niet nodig die linkjes
Maar vind je dat ze het niet verdiend ofzo? Euh, o.a. omdat ze de regels breekt kennelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 00:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

ikzoekruzie schreef:
Mwoa, je legt het al simpel en kort uit, niet nodig die linkjes
Maar vind je dat ze het niet verdiend ofzo?

Ik heb er om eerlijk te zijn moeite mee om het samen te vatten. Het is zon idioot grote clusterfuck dat het bijna onbegrijpelijk is dat het uberhaupt kan op zon schaal als die zij bedrijft.

En nee, ik vind dat Susan het niet verdient. Ze gebruikt haar eigen kind als marionet om haar eigen achtelijke visie over mannen en het feminisme te promoten. Tot dusverre trappen meer dan 1000 backers en het MIT hierin.

Het treurige is dat ze werkelijk is overtuigd dat ze iets goeds doet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 13:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

ikzoekruzie schreef:
Mwoa, je legt het al simpel en kort uit, niet nodig die linkjes
Maar vind je dat ze het niet verdiend ofzo? Euh, o.a. omdat ze de regels breekt kennelijk.

Ik denk dat hij het te simpel uitlegt. Ik heb net die linkjes wel gelezen; het gaat over een vrouw die multimiljonair is, maar die tussen haar interviews als vrouw in de Fortune Top 10 (of zoiets) op internet zielige verhalen post dat ze het met weinig moeten doen en dat ze niet zoveel te makken heeft. En dit is dus haar zoveelste project (na $1 producten te verkopen voor $40 als haar eigen idee via IndieGogo) om mensen geld afhandig te maken.

Dat is Redneckerz zijn punt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 14:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

GekooktEi schreef:

Ik denk dat hij het te simpel uitlegt. Ik heb net die linkjes wel gelezen; het gaat over een vrouw die multimiljonair is, maar die tussen haar interviews als vrouw in de Fortune Top 10 (of zoiets) op internet zielige verhalen post dat ze het met weinig moeten doen en dat ze niet zoveel te makken heeft. En dit is dus haar zoveelste project (na $1 producten te verkopen voor $40 als haar eigen idee via IndieGogo) om mensen geld afhandig te maken.

Dat is Redneckerz zijn punt.

Inderdaad. Dat is mijn punt. Zoals gezegd, het hele verhaal zit vol met details en het effectief samenvatten is bij dit verhaal nogal lastig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 17:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Maar wat zijn dan de gebroken regels?
Ik ben die sites een beetje aan het lezen, aangezien ik geen idee had waar dit over ging maar het er wel interessant uit zag.
Maar wat heeft die Susan dan officieel fout gedaan, naast geld bietsen terwijl ze het zelf in overvloed heeft?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ellentjeeah schreef:
Maar wat zijn dan de gebroken regels?
Ik ben die sites een beetje aan het lezen, aangezien ik geen idee had waar dit over ging maar het er wel interessant uit zag.
Maar wat heeft die Susan dan officieel fout gedaan, naast geld bietsen terwijl ze het zelf in overvloed heeft?
Fund a life projecten zijn niet toegelaten + Twitter spam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 17:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Joni Philips schreef:
Ellentjeeah schreef:
Maar wat zijn dan de gebroken regels?
Ik ben die sites een beetje aan het lezen, aangezien ik geen idee had waar dit over ging maar het er wel interessant uit zag.
Maar wat heeft die Susan dan officieel fout gedaan, naast geld bietsen terwijl ze het zelf in overvloed heeft?
Fund a life projecten zijn niet toegelaten + Twitter spam.


Ah ja, ik zag net een link met al die fouten.
Maar hoe kan die vrouw hier ooit iets goeds in zien?
Dan ben je ook mentally insane
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Apr 2013 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ellentjeeah schreef:
Joni Philips schreef:
Ellentjeeah schreef:
Maar wat zijn dan de gebroken regels?
Ik ben die sites een beetje aan het lezen, aangezien ik geen idee had waar dit over ging maar het er wel interessant uit zag.
Maar wat heeft die Susan dan officieel fout gedaan, naast geld bietsen terwijl ze het zelf in overvloed heeft?
Fund a life projecten zijn niet toegelaten + Twitter spam.


Ah ja, ik zag net een link met al die fouten.
Maar hoe kan die vrouw hier ooit iets goeds in zien?
Dan ben je ook mentally insane
Zij is bezig met de oprichting van een Kickstarter-concurrent, Kickstarter naar de hel helpen kan effectief goed zijn voor haar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Apr 2013 00:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ellentjeeah schreef:

Ah ja, ik zag net een link met al die fouten.
Maar hoe kan die vrouw hier ooit iets goeds in zien?
Dan ben je ook mentally insane

Ze ziet er $$$ in. En ondertussen faket ze alsof ze een Good Guy Greg is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 17 Apr 2013 13:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Wilson geeft ondertussen gewoon toe het geld eigenlijk niet nodig te hebben:
Citaat:
Does Kenzie need $829 to make her first RPG? No. And I'm sure it was frustrating to some individuals that saw it happening with a lot more experience that had an actual vision for a game. Mackenzie was able to do (without even trying) what they wish they could. I get that and I understand it might not seem fair - which is why I immediately reached out to quell the allegations and try to get the dissenters on board to make this good for everyone b/c again Kenzie had zero experience AND NEEDED HELP and could afford some help given the backers.


van: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=54121182#post54121182

Ondertussen laat zij zich interviewen door Mommy Gamers die uiteraard aan haar kant staan:

http://themommygamers.com/2013/04/episode-34-dont-feed-the-trolls/
(Sommige comments werden daar gecensureerd, verschijnen nu wel normaal op de site)

Deze is ook wel het benoemen waard, aangezien Susan comments gewoon verwijdert en dan net doet alsof ze de vraag niet snapt:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=54220104&postcount=3883
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group