Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
spitfiresoul BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 15:10    Onderwerp: iemand ervaring met lan parties? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Okt 2007
Berichten: 21

hey ik zit met enkele vragen.

een bepaalde jeugdvereneging waar ik bij zit wil zijn lokaal gebruiken voor een kleine lanparte( +-30 man max) en zijn hiervoor bij mij wat komen vragen of ik mee wil helpen organiseren.

ik heb wel een algemeen idee wat te doen maar zit toch met paar vragen(vooral betreffende de legaliteit). het is een lanparty in belgie dus mensen met ervaring van zo een evenement in belgie heb ik het liefst maar vermoed dat er niet veel verschil in wetgevingen en stuf zal zitten.


volgende vragen heb ik al zeker:
ik lees af en toe enkele artikels over een inval van de politie op zo een kleine lan waar ze dan 15000 ofzo illegale bestanden aantreffen( meestal gaat het dan blijkbaar over films en muziek).
de organisator is dan verantwoordelijk gesteld. maar als je nu redelijk wat gedaan hebt om illegaal sharing tegen te gaan( eg. enkele poorten geblokkeerd, deelnemers laten tekenen etc. in hoeverre kan jij dan nog de schuld krijgen ook als er toch mensen door de mazen van het net sluipen?

verder hoe zit het met games. ik betwijfel dat ook maar 50% van games die gespeeld worden op kleine lan's legaal verkregen zijn. illegale games zijn wss dan ook uit den boze. hoe lossen kleine lans dit op?
bieden de organisatoren van kleien lans dan games aan(illegaal) aan gamers of hopen die mensen gewoon dat er wel enkele aanwezig zijn die dzelfde game zelf hebben staan(op goed geluk dus?)


ook tips omtrent organisatie?



wat ik ook zoek zijn oude games die gratis gemaakt zijn. ik meen mij te herinneren dat de 1ste command&conquer enkele jaren geleden gratis is gemaakt. het zou niet de main-evetn van de lan zijn maar wel handig als we zo enkele games konden aanbieden(dit zijn zoiezo allemaal oude games)

buiten command&conquer kennen jullie nog games die op deze manier gratis gemaakt zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Mijn beperkte LAN-ervaring heeft me geleerd dat organisatoren zich normaal niet zo druk maken als mensen illegale games gebruiken. Als je het goed wil aanpakken denk ik dat het handig is om van tevoren aan te geven welke games je wil gaan spelen. Geef er een linkje naar een digitale versie op Steam of GOG oid bij zodat mensen het eenvoudig kunnen verkrijgen (ik neem aan dat het deels oude games zijn die niet meer eenvoudig in de winkel te verkrijgen zijn).

Zorg daarbij voor een losse server-pc en draai daar dedicated servers van de games op. Bij veel games accepteert de server illegale versies niet (bij mijn weten bijv. bij BF2), dus zolang de server niet gekraakt is zou je genoeg tegenhouden. Maak wel van tevoren glashelder dat je niet wil dat mensen met illegale versies aan komen zetten, dat voorkomt een hoop gedoe op de party zelf.

Wat bestandsdeling betreft: heb je een voorbeeld van zo'n artikel, en hou oud is dat artikel? Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat de politie zich tegenwoordig erg druk kan maken als een handjevol mensen over een LAN gaat delen. In vroegere tijden waren LAN's geliefd hiervoor omdat de internetverbinding toen traag was, maar ik gok dat die rol nu kleiner is. Over aansprakelijkheid ga ik geen uitspraken doen, ik ken de wet niet op dat gebied niet.

Gratis games? Als je C&C wil gaan spelen, dan denk ik dat je GTA 2 ook nog wel leuk gaat vinden. Heeft LAN-capabiliteit en is vrijgegeven door Rockstar. Team Fortress 2 is een andere mogelijkheid, kan iedereen zo van Steam downloaden. Moet je wel zorgen dat je LAN een internetverbinding heeft, of iedereen moet voordat hij van huis vertrekt de client volledig updaten en dan Steam op offlinemodus zetten. Zie dit lijstje voor meer F2P tips.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group