Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende  
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 12:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

E-man schreef:
Ik vind het gewoon echt een beetje raar dat er hier op het forum, maar ook op de FP en op andere gamegerelateerde sites veel afgegeven wordt op de ps4. Nu al. De hardware is verouderd, de gfx zijn niet ver genoeg vooruit gegaan, het is niet innovatief genoeg... En hetgeen waar ik mij het meest aan stoor is, PC kan dit nu al aan/PC zal dit niveau zo weer voorbij streven.


Het ging me niet om de console maar om de engine van de nieuwe Killzone. Als ik kijk naar Infamous Second Son of Watch_Dogs dan vond ik Killzone maar een beetje 'meh' en vergelijkbaar met iets wat eventueel een CE3 game ook aan kan.

Maar het is inderdaad nog vroeg om op launchgames de kwaliteit van de console af te meten. Sowieso haal ik me ook wel een PS4 in huis (als de vrouwe des huizes het me toelaat tenminste) en ben ik erg benieuwd naar wat voor games er nog allemaal gaan aankomen (hopelijk FFvsXIII) maar Killzone kon me voorlopig nog niet overtuigen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Killzone ben ik nooit fan van geweest. Ik hoop dat Deep Down wat wordt, en driveclub ben ik ook wel heel erg benieuwd naar!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Triggers lijken veel beter te worden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ligt het aan mij of lijkt die DS4 wel erg klein?

Misschien een reus die in dat filmpje de controller toont dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Normale grootte hoor.
Ben het voor de rest eens met E-man wat betreft de PS4. Ben benieuwd wat ze er als developers uit kunnen persen. Imagine GTA VI ofzo, my fucking god!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Nelus schreef:
Imagine GTA VI ofzo, my fucking god!


Als je dan al weet dat Watch_Dogs er zo goed uitziet dan zal GTA VI wel mindblowing moeten zijn imho.

Watch_Dogs is momenteel mijn nr.1 most wanted.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gezer schreef:
E-Man, ben het met je eens, ben zelf een pc gamer, heb een coole game pc, maar afgelopen dagen veel mede pc gamers gezien die weer "pc kan dit toch al, consoles sux" lopen te verkondigen op bijna elke plaats waar de PS4 wordt gediscuteerd. Ook op de Diablo 3 forums.

PC fanboys zijn een ergerlijke ras. Het is dankzij de grote afzetmarkt op consoles dat ze de meeste games te zien krijgen.

Microsoft, Nintendo en Sony fanboys zijn ook een ergerlijk ras. Ergo, Fanboyisme is een ergelijke ideologie. Opererend vanuit het idee dat hetgene waar hun van houden belangrijker is dan wat een ander vind.

Overigens stel ik nergens dat wat de PS4 nu laat zien shit is. Ik vind het juist machtig mooi om UE4 op PS4 te zien. En ja, een PC kan dit al op het moment. Maar deze heeft dan een shitload aan overhead. Iets wat een console niet heeft en dus eerder geweldige graphics zal laten zien dan een PC.

Vroeger was het nog zo dat PC's het beste van alles hadden. Nu is het zo dat consoles de dienst uitmaken en dat PC's console ports krijgen. Dat betekende tot voor kort dus een DX9 port terwijl PC's al DX11 konden. Nu de nextgens er komen, zal DX11 veel meer gemeengoed raken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 13:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

MaartenL schreef:
Nelus schreef:
Imagine GTA VI ofzo, my fucking god!


Als je dan al weet dat Watch_Dogs er zo goed uitziet dan zal GTA VI wel mindblowing moeten zijn imho.

Watch_Dogs is momenteel mijn nr.1 most wanted.


Ja, bij mij eigenlijk ook. Hoewel ik dus ook erg nieuwsgierig ben naar andere franchises als The Elder Scrolls, God of War (hoewel ik denk dat die nu stopt), Saints Row 4, Battlefield, Halo enzo. Echt ziek wat ze nu kunnen maken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Hopelijk zal Bethesda nu eens games uitbrengen zonder bugs en problemen. Dan zie ik een nieuwe Elder Scrolls helemaal zitten. GT6 zal ook over een jaar of 3,4 wel komen. Verder zou ik zeggen.. stop de uitmelkerij en knal er wat nieuwe IP´s in. GoW is nu inderdaad wel klaar. Gewoon een nieuwe IP in dat genre, goede marketing eromheen en ze zullen weer als zoete broodjes over de toombank gaan!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 15:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Nelus schreef:
MaartenL schreef:
Nelus schreef:
Imagine GTA VI ofzo, my fucking god!


Als je dan al weet dat Watch_Dogs er zo goed uitziet dan zal GTA VI wel mindblowing moeten zijn imho.

Watch_Dogs is momenteel mijn nr.1 most wanted.


Ja, bij mij eigenlijk ook. Hoewel ik dus ook erg nieuwsgierig ben naar andere franchises als The Elder Scrolls, God of War (hoewel ik denk dat die nu stopt), Saints Row 4, Battlefield, Halo enzo. Echt ziek wat ze nu kunnen maken!


Ik snap niet waarom mensen de nadruk op gfx leggen, dat is toch logisch dat 't er beter uit gaat zien. En ook lekker makkelijk voor Sony, ze knallen wat nieuwe hardware in een box en de hele wereld is tevreden? Nee zo werkt 't niet, misschien bij de mensen die daar op geilen maar de rest zal 't een worst wezen.

Mensen zijn verveeld met gamen de laatste jaren, alles word op save gespeeld voor 't grote publiek, kijk naar Killzone 3 die wel veel heeft van CoD. Kijk naar Deadspace 3 en met name ook Resi 6, kijk naar alle developers die hun studio's hebben moeten sluiten. Gister nog een bericht van Mercury Steam die een 3DS game heeft gemaakt van Castlevania om overeind te blijven staan.

Ik weet 't niet hoor maar als deze trend zo doorzet zal deze industrie over een paar jaar instorten, CoD zal ook geen jaren meer populair blijven, op een gegeven moment is 't vuur gewoon gedooft. En die mainstream mensen zijn ook lui die komen en gaan.

En wat doet Sony om de industrie een hap frisse lucht te geven? Een share knop op de Ds4 zetten. Dat stelt me diep teleur en ik denk dat japan hier nog de grootste klap van krijgt, als je al kijkt hoe alle grote rpg games naar de handheld zijn overgezet omdat 't teveel geld kost om op hd consoles te ontwikkelen.

Gelukkig snapt Nintendo het nog een beetje door de gamepad maar daar moeten we ook nog maar mee zien of dat gaat aanslaan, denk dat de volgende E3 heel belangrijk gaat worden en de Wii U heeft gewoon de potentie om een gat in de markt te maken en dat heb je met de Ps4 met ultra HD gfx gewoon niet.

Ik kan 't mis hebben natuurlijk maar wees eens eerlijk, met al die hype van evolutie in gaming voor de Ps meeting had je toch ook wel wat meer verwacht dan een nieuwe gfx kaart?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@Nino

Leuke toespraak maar de gat in de markt waar jij zo mooi over spreekt is niets meer dan een hype die de Wii qua software niet bijzonder veel heeft opgeleverd. Nintendo weet dat het niet kan concureren met de specs die nu in de WiiU zitten, dus verzinnen ze een nieuwe 'gimmick' in de hoop dat het aanslaat bij de massa. Met de Wii is dat mooi gelukt alleen ben ik bang dat ze deze gen niet dat succes zouden kunnen gaan evenaren mede doordat de tablet hype zijn hoogtepunt bereikt heeft en de WiiU-pad qua functionaliteit bij lange na niet in de beurt komt van een echte tablet.

De kosten voor het developen van current gen games is niet duurder dan dat het nu al het geval is. De meeste devs maken de textures op het moment al in hoge kwaliteit om ze daarna te downscalen naar current gen niveau.

Je ziet het verkeerd dat de graphics de grootse nieuwe feature zijn. Dat zijn toch echt de nieuwe structuur die meer lijkt op een hedendaagse computer (wat de WiiU ook heeft) en de grote hoeveelheid ram. Dit gaat voor veel kortere ontwikkeltijden zorgen doordat de er o.a. niet meer overdreven veel tijd aan systeem-optimalisatie hoeft te worden gedacht zoals dit wel het geval is bij de current gen systemen.

Ook is het niet meer dan logisch dat CoD binnen afzienbare tijd niet meer de grote hypemachine zal zijn zoals dat het geval was deze gen. Maar het mooiste is dat er elke gen er wel een game komt die het stokje over neemt en dat zal deze gen niet anders zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

1. Wii motion controles sloeg alleen aan bij casual spelers, alleen FPS games en Zelda SS krijgen er een meerwaarde bij, de rest voelde geforceerd aan. Dat is echter niet het geval bij de gamepad van de Wii U, die heeft een veel meer potentie, bij local MP bied het echt een meerwaarde, bij RPG's ook en ik denk dat als Nintendo het goed aanpakt dat het echt hele mooie ervaringen kan bieden die je nergens anders kan krijgen.

Watch Dogs zou wel eens de beste versie kunnen krijgen op de Wii U, misschien alleen grafisch niet. En dat is een groot spel waar veel mensen op zitten te wachten.

Offplay is ook een groot voordeel, de Vita kan dit niet nabootsen omdat je knoppen mist, de Wii U gamepad heeft alle knoppen die je hebt op een hedendaagse controller.

Dat laatste snap ik niet zo goed, ik zie de vergelijkingen niet met een tablet, de tablet heeft geen knoppen dus voor gamen faalt het sowieso al. Misschien voor het grote publiek leuk om Angry Birds op een tablet te spelen maar voor gamers niet echt boeiend.

2. Oké, dat wist ik niet.

3. Dat is alleen ten voordeel voor ontwikkelaars, qua ervaring levert het niks nieuws op.

4. Dat is waar inderdaad.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AltairJack BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 18:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2012
Berichten: 200

Ik heb liever betere hardware waar je betere software op kunt maken zoals de ps4.

Zo'n onzin duelscreen, 3d, motion control of een extra scherm voegt niks toe aan games. Dat zie je ook terug bij ontwikkelaars die massaal PS3/360 prefereren boven nintendo's gimmickconsoles.

Nintendo kan niet concurreren met MS en Sony en focust zich tegenwoordig alleen maar op gimmicks en hypes. Vind het juist goed welke richting ps4 inslaat, waar games centraal staan en niet gimmicky controllers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 19:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Nin007 schreef:
Watch Dogs zou wel eens de beste versie kunnen krijgen op de Wii U, misschien alleen grafisch niet. En dat is een groot spel waar veel mensen op zitten te wachten.


Vanwege een overrated gamepad+screen?

Nauwelijks de 'beste' versie waar iedereen op zit te wachten. Overigens kan je, net zoals te liggen tappen op je gamepad op WiiU, hetzelfde doen met de touchpad op de PS4 controller.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 20:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Nin007 schreef:
1. Wii motion controles sloeg alleen aan bij casual spelers, alleen FPS games en Zelda SS krijgen er een meerwaarde bij, de rest voelde geforceerd aan.
..................................................
Dat laatste snap ik niet zo goed, ik zie de vergelijkingen niet met een tablet, de tablet heeft geen knoppen dus voor gamen faalt het sowieso al. Misschien voor het grote publiek leuk om Angry Birds op een tablet te spelen maar voor gamers niet echt boeiend.


Maar dat is wel de gat op de markt die je bedoelt. De casual gamers zijn nu eenmaal een grotere markt dan de hardcore gamers. Die mensen zullen wel de gedachtegang aannemen die ik bij het tablet-gedeelte voorschets. Diezelfde markt maakte van de Wii qua hardwaresales een succes. Deze markt zal vooral afhankelijk zijn van hype of ze wel of niet iets kopen. Dan maakt het niet uit of er knoppen opzitten, of dat je er fatsoenlijk op kunt gamen.

Nin007 schreef:

Dat is echter niet het geval bij de gamepad van de Wii U, die heeft een veel meer potentie, bij local MP bied het echt een meerwaarde, bij RPG's ook en ik denk dat als Nintendo het goed aanpakt dat het echt hele mooie ervaringen kan bieden die je nergens anders kan krijgen.
Dan mag jij mij uit gaan leggen wat die meerwaarde tijdens het gamen is. Nintendo heeft al meer dan 10 jaar twee schermen consoles/handhelds aangetrokken, maar in die 10 jaar is er geen enkele game geweest die daadwerkelijk iets met het tweede scherm deed wat echt een toegevoegde waarde was aan de ervaring. De maps en menutjes op het onderste scherm zijn lijk en simpele touchdevice games zijn leuk, maar het is niet meer dan gemak, of in het geval van de touch-games een 'minigame' die ook met knoppen hadden gekund en in sommige gevallen zelfs beter hadden gewerkt met knoppen (Zelda ds games).
Nin007 schreef:

Watch Dogs zou wel eens de beste versie kunnen krijgen op de Wii U, misschien alleen grafisch niet. En dat is een groot spel waar veel mensen op zitten te wachten.
Wat gaat die toegevoegde waarde dan zijn? Maps op het tweede scherm is gewoon luxe en ik geef toe dat ze verdomde handig kunnen zijn in bijv een TLoZ:OoT maar ze bieden geen meerwaarde voor de ervaring die je met het spel krijgt.
Nin007 schreef:

Offplay is ook een groot voordeel, de Vita kan dit niet nabootsen omdat je knoppen mist, de Wii U gamepad heeft alle knoppen die je hebt op een hedendaagse controller.
De knoppen die je op de Vita mist, kun je simuleren met het touchpad de touchscreen. Niet optimaal maar wel mogelijk. Offplay op zich is wel een leuke feature maar deze feature geeft ook geen meerwaarde aan de ervaring die je krijgt tijdens het spelen van een game. Sterker nog het zorgt ervoor dat je de door jouw geroemde extra mogelijkheden van het touchpad kwijtraakt.
Nin007 schreef:

3. Dat is alleen ten voordeel voor ontwikkelaars, qua ervaring levert het niks nieuws op.
Door nieuwe hardware is het mogelijk dat ontwikkelaars daadwerkelijk eens iets nieuws kunnen proberen te bedenken dat niet mogelijk zou kunnen zijn geweest met de oudere hardware. Ik denk zelf dat de ervaring die de PS4/Durango gaan toevoegen, vooral gebaseerd zal zijn op grootschaliger werelden omdat ze 1 minder tijd nodig hebben om een game te maken en 2 genoeg ram hebben om de werelden in op te slaan. Maar dit zal allemaal af gaan hangen aan hoe creatief en risicovol een dev wil gaan. Datzelfde gaat voor bijvoorbeeld de touchpad. Het heeft geen waarde tot aan een developer er daadwerkelijk een goede functie voor heeft gevonden. Anders waren de vorige generaties ook niet innovatief omdat ze zich ook alleen beperkten op betere hardware.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Innovatie is niet alleen een andere manier van spelen vinden, WiiU is niet innovatief, de hardware is zwaar verouderd en de GamePad is ook niets revolutionairs.

Ik vroeg voor een sterkere console, en Sony heeft geantwoord, de share en social functies zijn een bijzaak. Sony heeft een sterke console gemaakt, het is aan de ontwikkelaars om er iets creatiefs mee te creëren.

Het is niet Sony's schuld dat devs shooters blijven maken, Sony bied hun juist tools om betere games te maken met de PS4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

1. Nevermind, mijn punt klopt niet.

2 & 3. Met local MP bied het een meerwaarde, zie Nintendoland, dat kan niet zonder de gamepad. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ook denk ik dat rpg games waar je veel in menu's zit er zo leuker op worden en anders gewoon een kaart, dat is inderdaad gewoon luxe.

Maar, toen was er Batman. Toch wel het perfecte spel om een voorbeeld voor te geven. Hier had je de gamepad als je batmobile, dit gaf echt een gevoel dat ik in het spel zat, de ervaring was veel intenser en hierna terug naar de Ps3 Batman gaan voelde echt als een downgrade.

Dat moet je voor jezelf ervaren, voor mij gaf het echt een meerwaarde aan het spel en zo zijn er vele andere die er hetzelfde over denken. Welles/nietus situatie...

(In Watch Dogs zou de gamepad je telefoon kunnen zijn, bij wijze van spreken, dat geeft het gevoel of jij echt die foon in je handen hebt, en dat brengt je dichter bij het spel.)

4. Niet helemaal waar, de Ps3 is een verbetering geweest op de Ps2 door de hdd voor dlc en psn games en ook online gamen. Dat kon al op de Xbox natuurlijk maar ik kijk in het opzicht van de evolutie van PlayStation.

Grotere werelden zou wel iets zijn en betere A.I. enz.. er is wel meer dan alleen gfx wat beter word met deze generatie, dat zag ik over het hoofd, vandaar dat mijn punt 1 ook niet klopt.


Laatst aangepast door No'tje op 22 Feb 2013 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

AltairJack schreef:

Zo'n onzin duelscreen, 3d, motion control of een extra scherm voegt niks toe aan games. Dat zie je ook terug bij ontwikkelaars die massaal PS3/360 prefereren boven nintendo's gimmickconsoles.

Waarom zou dit onzin moeten wezen? Zulke dingen kunnen de gameplay juist versterken. Voor de DS4 zie ik het wel zitten dat ze het touchpad/screen voor quick buttons voor wapens o.i.d gaan gebruiken.

Gezer schreef:
Innovatie is niet alleen een andere manier van spelen vinden, WiiU is niet innovatief,

Dat ben ik niet met je eens. Het valt op zn minst te prijzen dat Nintendo tot nu toe 2 generaties lang met iets komt wat compleet averechts is tov Sony en Microsoft. Zoiets kan heel populair worden (Wii) of in de toekomst voor core gamers een verrijking van de ervaring zijn (Gamepad). Het is zelfs zo dat Sony en Microsoft elementen over kopieren van Nintendo.

Gezer schreef:

de hardware is zwaar verouderd

Onzin. Omdat de PS4 zulke hardware heeft betekent nog niet dat de Wii U junk hardware aan boord heeft. Het is een X360 Plus, wat dus betekent dat het best wel redelijke hardware heeft, zeker op GPU gebied.

Gezer schreef:

en de GamePad is ook niets revolutionairs.

Wat is revolutionair dan voor jou? 8 GB geheugen?

Gezer schreef:

Ik vroeg voor een sterkere console, en Sony heeft geantwoord

Ja hoor, Sony luistert naar de mening van 1 individu om zijn nieuwe console te maken. Ik weet dat je enthousiast bent over de PS4, maar dit is echt overdreven, en ook niet grappig.

Gezer schreef:

Sony heeft een sterke console gemaakt, het is aan de ontwikkelaars om er iets creatiefs mee te creëren.

Ik zie het eerder als een console waar makkelijker en goedkoper voor te ontwikkelen valt gezien de PC achtige architectuur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Redneckerz schreef:

Gezer schreef:

Ik vroeg voor een sterkere console, en Sony heeft geantwoord

Ja hoor, Sony luistert naar de mening van 1 individu om zijn nieuwe console te maken. Ik weet dat je enthousiast bent over de PS4, maar dit is echt overdreven, en ook niet grappig.


xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Nin007 schreef:


2 & 3. Met local MP bied het een meerwaarde, zie Nintendoland, dat kan niet zonder de gamepad. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ook denk ik dat rpg games waar je veel in menu's zit er zo leuker op worden en anders gewoon een kaart, dat is inderdaad gewoon luxe.

Maar, toen was er Batman. Toch wel het perfecte spel om een voorbeeld voor te geven. Hier had je de gamepad als je batmobile, dit gaf echt een gevoel dat ik in het spel zat, de ervaring was veel intenser en hierna terug naar de Ps3 Batman gaan voelde echt als een downgrade.

Dat moet je voor jezelf ervaren, voor mij gaf het echt een meerwaarde aan het spel en zo zijn er vele andere die er hetzelfde over denken. Welles/nietus situatie...

(In Watch Dogs zou de gamepad je telefoon kunnen zijn, bij wijze van spreken, dat geeft het gevoel of jij echt die foon in je handen hebt, en dat brengt je dichter bij het spel.)


Daar zit nu juist het probleem. Alles wat jij nu opnoemt is niet zozeer iets revolutionairs maar gewoon een soort van luxe. De functies die jij opnoemt zijn vooral vervanging van een druk op de knop om menutjes door te gaan. In RPG's maakt het niet uit dat je een knop in moet drukken om menu's door te gaan omdat het tempo in RPG's toch aan de lage kant is. Dan vind ik een ZombiiU een betere voorbeeld voor item-management aangezien timing daar echt van invloed zou moeten zijn.

Het Nintendoland voorbeeld vind ik een wel en niet verhaal. Uiteindelijk is dit gewoon een verkapte vorm van splitscreen, waarbij het vooral helpt dat er 1 scherm minder is om af te kijken. Dit zou bijv in een splitscreen shooter niet werken omdat er dan 1 persoon een voordeel heeft aangezien hij/zij het scherm verborgen kan houden en op het scherm kan kijken van de tweede speler.

Uiteindelijk komt het er op neer dat zowel Nintendo als alle devs voor de WiiU, DS en 3DS nog geen innoverende aanvulling aan het tweede scherm hebben kunnen geven. Ik wacht gewoon nog steeds op het WOW-moment waar het tweede scherm meer is dan een simpel informatiescherm.

@Rednecker

Je pakt nu wel het verkeerde voorbeeld. 8GB gDDR5 Ram is wel degelijk revolutionair op het moment
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 23:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:

@Rednecker

Je pakt nu wel het verkeerde voorbeeld. 8GB gDDR5 Ram is wel degelijk revolutionair op het moment

Oh ja, video ram dat ook als normaal ram gebruikt kan worden DAT DIT KAN BIJ EEN CONSOLE!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Citaat:
Onzin. Omdat de PS4 zulke hardware heeft betekent nog niet dat de Wii U junk hardware aan boord heeft. Het is een X360 Plus, wat dus betekent dat het best wel redelijke hardware heeft, zeker op GPU gebied.


Het is zwaar verouderd, gpu die ietsje bovenop PS360 niveau zit, ram iets onder en cpu ver onder. PS360 zijn hardware uit 05/06. Dat is een eeuw in technologieland. Je merkt ook dat WiiU amper 3rd party support krijgt hierdoor, dat terwijl Gamecube boordervol 3rd party support had.

Citaat:
Ja hoor, Sony luistert naar de mening van 1 individu om zijn nieuwe console te maken. Ik weet dat je enthousiast bent over de PS4, maar dit is echt overdreven, en ook niet grappig.



Het was figuurlijk, je nam dat toch niet serieus?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 23:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Redneckerz schreef:

Oh ja, video ram dat ook als normaal ram gebruikt kan worden DAT DIT KAN BIJ EEN CONSOLE!


Ik bedoel eerder dat er daadwerkelijk DDR5 voor wordt gebruikt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 00:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gezer schreef:

Het is zwaar verouderd, gpu die ietsje bovenop PS360 niveau zit

Een generatie of 2-3 moderner met GPgpu mogelijkheden en tesselation. Ietsje bovenop?
Gezer schreef:

ram iets onder

Als in hetzelfde soort geheugen wat PS360 gebruikt: Ja. Als in meer geheugen: Nee. dat is een verbetering.

Gezer schreef:

en cpu ver onder.

Inderdaad, maar daar valt vast wel een mouw aan te passen.

Gezer schreef:

PS360 zijn hardware uit 05/06. Dat is een eeuw in technologieland.

En kijk wat ze ermee hebben kunnen doen. Best knap voor 7-8 jaar oude hardware.

Gezer schreef:

Je merkt ook dat WiiU amper 3rd party support krijgt hierdoor, dat terwijl Gamecube boordervol 3rd party support had.

Die vergelijking gaat mank omdat NGC niet het zwakste was uit die generatie. Zodoende waren multiplats ook makkelijker mogelijk.

Gezer schreef:

Het was figuurlijk, je nam dat toch niet serieus?

No offence, maar gezien je verleden ben jij degene die juist niet zulke opmerkingen moet maken. Mensen gaan daar weer een bevestiging in zien van iets waarvan jij propageert dat je het niet bent.

Mafusto schreef:

Ik bedoel eerder dat er daadwerkelijk DDR5 voor wordt gebruikt

Revolutionair!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 00:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

^
Al moet ik wel zeggen dat het heel rebels van Sony is om 8 GB te nemen (nog steeds een overkill in mijn ogen) en geen apparte GGR3 ram te nemen voor de CPU. Al betekend dit wel dat de PS3 voornamelijk een machine moet worden die gebaseerd is op games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 7 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group