Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
DummySpartan010 BerichtGeplaatst: 18 Apr 2012 18:44    Onderwerp: Desert Rats vs Afrika Korps. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Apr 2012
Berichten: 5

Ik wil de game Desert Rats vs Afrika Korps graag op mijn pc spelen. Ik heb er zelf Windows 7 op.
De game is voor de volgende Windows versie's bedoeld: Windows 98/2000/XP/ME.
Een jaar geleden heb ik het spel op dezelfde computer gezet met dezelfde Windows versie, toen heb ik het spel zonder problemen kunnen installeren en spelen. Nu geeft het spel de volgende foutcode aan: http://img51.imageshack.us/img51/6609/dessertratsvsafrikakorp.png
Ik kan wel ontelbaar keer op ''Yes'' of ''No'' drukken, maar de foutcode blijft maar komen. Ik heb ook al een patch gedownload, dat is deze: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-gaming/how-can-i-make-desert-rats-vs-afrika-korps/63bcffaa-437e-e011-9b4b-68b599b31bf5
Mijn viurus remover Norton verwijderd het bestand gelijk van de computer af i.v.m. bedreigingen. Ik heb ook al de compatibiliteit van het spel in echt alle modes geprobeerd, maar de foutcode blijft maar steeds komen. De uitgever en creater van het spel (Monto Cristo) antwoord helaas niet op mijn e-mails. Ik hoop dat ik voldoende heb neergezet dat iemand mij kan helpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 13:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ik dacht, laat ik eens Googlen op het probleem, maar dan kom ik voornamelijk posts op andere fora tegen waarvan ik vermoed dat ze ook van jou zijn (dit gebaseerd op de gebruikte imageshack link).

Ik vermoed dat het probleem hem in de gebruikte beveiliging zit. Dat schermpje is namelijk van StarForce, een beveiliging die een tijdje veel gebruikt werd, bijvoorbeeld door Ubi, maar later in een negatief licht kwam te staan. Sindsdien gebruiken veel uitgevers hem niet meer. De beveiliging werkt via een driver, en het lijkt erop dat die problemen heeft om onder Windows 7 te functioneren.

StarForce zegt hier zelf over dat de ontwikkelaar verantwoordelijk is voor een fix, alleen de ontwikkelaar (voor zover ik kan zien niet Monte Cristo maar Digital Reality) heeft hier nooit een patch voor uitgebracht. Je zou kunnen proberen de update-instructies op deze pagina te volgen onder kopje 2 om de beveilingsdriver te updaten, wie weet werkt dat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
DummySpartan010 BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 14:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Apr 2012
Berichten: 5

Hallo,

Bedankt voor je reactie!

Ik kan de protect.exe niet vinden. Weet je toevallig hoe ik die kan vinden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 15:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

http://www.star-force.com/support/sfdrvup.zip -> Als je dat bestand downloadt en de .exe die erin zit uitvoert zou hij StarForce moeten updaten. Hoewel ze op de website op bepaalde plekken zeggen dat het protect.exe is heet de updater eigenlijk sfdrvup.exe. Ik heb alleen geen idee of dat voor de game gaat werken.

Omdat je zei dat hij het eerder wel deed onder dezelfde Windowsinstallatie zou je ook kunnen proberen om de StarForce driver te verwijderen, misschien is er iets mis met de installatie gegaan. Gebruik daarvoor dit bestand: http://www.star-force.com/support/sfdrvrem.zip . Nadat je de .exe in die zip gedraaid hebt, pc herstarten en dan de game proberen op te starten. Als het goed is herinstalleert ie dan automatisch de driver.

Ik vind het trouwens gek dat hij het eerder wel deed, volgens StarForce zelf werkt de beveiliging niet in Windows 7 met versies kleiner dan 5.5, en deze game gebruikt versie 3. Weet je heel zeker dat dat dezelfde pc en Windows was?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
DummySpartan010 BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 17:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Apr 2012
Berichten: 5

Hallo,

Dat weet ik echt 100% zeker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 21:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Gek, maar ja, aangezien het nu niet meer werkt hebben we er niet veel meer aan.

In dit geval is het beter om de raad op te volgen van de answers.microsoft.com link, waar je het al eerder over had. Ik heb de bewuste bestanden gescand met malwarebytes, nod32 en virustotal.com. Ze lijken mij veilig, hoewel shortcuteditor.exe enkele vage meldingen heeft. Dit lijken me false positives, gebaseerd op de beschrijving die de virusscanners eraan geven. Zie hier en hier voor de resultaten van beide .exe-bestanden.

Shortcuteditor.exe heb je trouwens toch niet nodig, dat is zo te zien een extraatje om de in-game toetsenbordsnelkoppelingen aan te kunnen passen, dus als je virusscanner over dat bestand struikelt kan je hem tijdelijk uitschakelen en dan alle andere bestanden naar de map van het spel uitpakken. Mocht je .rar-bestanden niet kunnen openen, installeer dan WinRAR of 7-Zip.

Zeg het even of je er zo uitkomt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
DummySpartan010 BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Apr 2012
Berichten: 5

Ik had het met Norton 360 (v 6.0) gescant en die zei dat het risico hoog was en dat het bestand downloaden tot computer problemen kan zorgen.
Er is ook nog een Norton mederwerker gaan meekijken en die zei dat ik het bestand beter niet kon downloaden.

Ik ben nu eerlijk gezegd echt helemaal in de war.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 20 Apr 2012 00:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

In dat rarbestand zit een bestandje waarvan Norton denkt dat het schadelijk is, maar Norton heeft daarbij (hoogstwaarschijnlijk) ongelijk. Dat heet een false positive: iets foutief aanmerken als een virus.

Echter: Dat bestandje heb je tegelijk niet nodig. Een rar-bestand is een archief waarin meerdere bestanden zitten. Eén daarvan wordt door Norton aangemerkt als een virus, maar die ene is niet echt relevant.

Ik haal die er wel uit en upload de rest van de rar ergens, stuur je als ik klaar ben wel een link via privébericht (klik bovenin op inbox om dat te zien). Download die en kijk of je virusscanner dan nog aanslaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
DummySpartan010 BerichtGeplaatst: 21 Apr 2012 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Apr 2012
Berichten: 5

Hallo,

De file ''ak.exe.'' toepassing pakt hij niet.
Foutcode: Het programma kan niet worden gestart omdat ut.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma mogelijk opnieuw te installeren.

Dat heb ik gedaan, maar steeds dezelfde foutcode. Het gaat alleen maar om de file ''ak.exe''.

Ik wil je steeds een pm sturen, maar hij verzend de berichten niet.

Ik hoop dat je mij verder kunt helpen met het probleem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group