Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Sutefuu BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 09:41    Onderwerp: Debat Gameverslaving Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

hey, misschien kunnen jullie mij helpen, ik moet voor school een debat doen, en de stelling is, Ouders moeten hun kinderen beschermen tegen een gameverslaving, en ik moet argumenten tegen geven, misschien weten jullie er een paar want ik ben het ff kwijt
misschien nog andere tips waardoor ik mn tegenstander goed "met zijn mond vol tanden laten staan"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 10:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Nja, bij mij was het altijd zo dat als mijn ouders mij trachtten te doen stoppen met gamen, kreeg altijd het averechts effect: ik gamede gewoon meer en meer >_<

Maar ja, zij deden het ook op denegrerende en beledigende manier zoals 'stom spelletjes' en 'wie steekt daar nu geld/tijd in' of 'daar verdien je later je boterham niet mee'.

Zolang dat je je zelf intresseert in het gamesgebeuren van je kinderen en hun duidelijk maakt dat het dient als tijdverdrijf en dat niet alles rond een game moet draaien komt het goed. Je moet tijd voor je kinderen maken en ze regelmatig bezig houden door naar een speeltuin of zoiets te gaan, zodat ze gewoon even weg zijn achter de console.

Het is niet zo kinderen hun kinderen moeten beschermen tegen een gameverslaving, ze moeten het voorkomen en duidelijk maken. Een complete afkeer van alles technologie is dus geen goed standpunt om in te nemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BDDesigns BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 11:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Sep 2008
Berichten: 3253

'k ben het helemaal met maarten eens.
M'n ouders doen het zelfde.
Maar goed.

Je moet gamen als ouders zijnde zeer zeker niet verbieden.
Dat werkt juist alleen maar tegen je want (nu komt het hoor) : Je kinderen worden enorm sjagerijnig als ze niets te doen hebben en er komen alleen maar ruzie's en als ouders iets niet willen is het ruzie wel.
Verder zou ik het als ouders zijnde niet erg vinden dat mijn kind gamde.
Maar het was natuurlijk wel zo dat spellen als 16+ of 18+ pas vrij laat gespeeld mogen worden. rond de 9e of 10e denk ik.
Dan hebben ze niet zo iets van: he laten we dat eens leuk na doen (Referentie richting alle commotie om GTA IV). Verder gewoon zorgen dat ze niet al door gamen. Gamen is oke, maar niet 24/7. Ook even buitenspelen ofzo.
Maar ja het debat moet je toch echt zelf doen en dus ook je eigen standpunt in nemen.
Je moet wel rekening houden met de mensen die tegen zijn en je moet je wel in hun kunnen verplaatsen:
Zij zeggen, games moeten verboden worden en ouders moeten hun kinderen beschermen, want die kinderen worden dik en doen niets anders dan op hun reet zitten wat niet goed is.
Dit is natuurlijk een goed standpunt maar dit gaat over het feit dat als kinderen 24/7 gamen. Dit is natuurlijk niet goed, ben ik het ook mee eens, alleen 2 uur per dag een spelletje spelen moet zeker wel kunnen en moet niet verboden worden.
Hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 11:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Mijn ouders doen er totaal niks tegen. Ik bepaal eigenlijk zelf wat ik doe en wanneer. Ze hebben mij opgevoed door mij verantwoordelijkheden te geven. Beetje bij beetje begrijp je dat als kind ook meer.

Wanneer een kind zijn eigen verantwoordelijkheden kent, zal die ook weten dat je niet altijd binnen achter een console kan zitten. Je moet ook je vrienden onderhouden en bezig zijn met school.

iig de eerste stap moeten de ouders zetten, de rest doet het kind zelf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 11:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Je moet ook alvast gaan nadenken wat de tegenpartij zal zeggen zodat je hun argumenten kan weerleggen. (of hoe dat dan ook heet)

zij zullen waarschijnlijk iets gaan zeggen zoals; Dat gamers (mmo´s) in een sociaal isolement raken, en dat ze gevaarlijk kunnen zijn voor de maatschappij.
Op zoiets kan je dan sarcastisch reageren: wow, dat is een geweldig idee, nu gaan die mensen zich allemaal op straat vervelen en voor overlast zorgen. (Je moet een beetje 'op de man spelen' zoals dat heet)

Daarnaast moet je mensen wel uit laten spreken, maar elke kans aangrijpen om een weerwoord te geven. Je moet absoluut niet verlegen zijn!!! Hard en Duidelijk praten, tegenspelers in de ogen kijken en luisteren naar de voorzitter.

Zoek ook naar wat feitjes (bijv. 92% mnl. bevolking gamed)


Laatst aangepast door Robert op 07 Apr 2009 11:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 11:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Op de sociale kaart kun je inspelen door te zeggen dat een Brits onderzoek heeft bewezen dat gamers meestal maar sociaal zijn. (staat effectief in mijn cursus Engels)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Ook die verschillende tests aankaarten waarin wordt beweerd dat gamers over het algemeen intelligenter zouden zijn als non-gamers..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 12:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Oja, vergeet niet de voorsprong die mensen hebben bij engels als ze gamen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 12:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

en dat het je reactievermogen en denkvermogen verhoogd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MaartenL BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 13:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

En sommige games zoals Empire kunnen leerrijk zijn.

Bij bepaalde jaren komen de verscheidene ontdekkingen of hervormingen te staan. Zelfs een pop up over het Ierse bier Guinness kwam er in voor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 15:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

iedereen hardstikke bedankt voor de antwoorden, maar het moet meer gaan over dat ouders hun kinderen tegen een gameverslaving moeten tegenhouden, niet dat ze gamen volledig moeten uitbannen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 15:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Nou, dan is het iets in de richting; later moet je jezelf ook kunnen beheersen, dit is een uitstekend start om te oeffenen.

daarnaast verzorgt het verbieden van dingen juist een prikkel om het wel te gaan doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 15:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

thanks, had zelf ook al bedacht van, 20% van de gamende 50+ers is bang voor een gameverslaving, wie moet hun beschermen? hun moeder van 85? er moet een nationaal systeem komen die op een of andere manier er tegen helpt, oid
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 15:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

N!CE schreef:
Oja, vergeet niet de voorsprong die mensen hebben bij engels als ze gamen.


Dat klopt helemaal vroeger in groep 8 kon ik voor geen hol engels toen begon ik een beetje te gamen en nu sta ik een 7.5 gemiddeld voor engels
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 16:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

IV Trueskill VI schreef:
N!CE schreef:
Oja, vergeet niet de voorsprong die mensen hebben bij engels als ze gamen.


Dat klopt helemaal vroeger in groep 8 kon ik voor geen hol engels toen begon ik een beetje te gamen en nu sta ik een 7.5 gemiddeld voor engels


Klopt inderdaad, ik staat nu een 7 en als ik zou leren wordt dat makkelijk een 8,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
im2 BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 16:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Misschien kan je deze site gebruiken:
http://www.gamenisgoed.nl/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 17:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

dannyveno schreef:
IV Trueskill VI schreef:
N!CE schreef:
Oja, vergeet niet de voorsprong die mensen hebben bij engels als ze gamen.


Dat klopt helemaal vroeger in groep 8 kon ik voor geen hol engels toen begon ik een beetje te gamen en nu sta ik een 7.5 gemiddeld voor engels


Klopt inderdaad, ik staat nu een 7 en als ik zou leren wordt dat makkelijk een 8,5


ja bij mij ook xD alleen ik haal toch wel voor alles boven een 7,behalve voor mondeling want me leraar engels is homo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

IV Trueskill VI schreef:
dannyveno schreef:
IV Trueskill VI schreef:
N!CE schreef:
Oja, vergeet niet de voorsprong die mensen hebben bij engels als ze gamen.


Dat klopt helemaal vroeger in groep 8 kon ik voor geen hol engels toen begon ik een beetje te gamen en nu sta ik een 7.5 gemiddeld voor engels


Klopt inderdaad, ik staat nu een 7 en als ik zou leren wordt dat makkelijk een 8,5


ja bij mij ook xD alleen ik haal toch wel voor alles boven een 7,behalve voor mondeling want me leraar engels is homo.


Dus???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

dannyveno schreef:
IV Trueskill VI schreef:
dannyveno schreef:
IV Trueskill VI schreef:
N!CE schreef:
Oja, vergeet niet de voorsprong die mensen hebben bij engels als ze gamen.


Dat klopt helemaal vroeger in groep 8 kon ik voor geen hol engels toen begon ik een beetje te gamen en nu sta ik een 7.5 gemiddeld voor engels


Klopt inderdaad, ik staat nu een 7 en als ik zou leren wordt dat makkelijk een 8,5


ja bij mij ook xD alleen ik haal toch wel voor alles boven een 7,behalve voor mondeling want me leraar engels is homo.


Dus???
Zijn leerkracht vindt hem wsl niet aantrekkelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

whaha, ja, mijn engels leraar is ook homo, hij praat een beetje gek, maar is verder echt een rlaxte vent (vooral omdat hij ons vaak voor tijd naar huis laat gaan)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The Big N BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mei 2008
Berichten: 1284

Ik zou je vooral concentreren op dat je er beter engels van leert, dat is een sterk argument. Voor de rest moet je ervoor zorgen, zoals N!CE al zei, dat je de ander laat uitpraten.


Krijg je veel respect
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

het werkt zegmaar zo

op het begin tossen we, degene die begint, krijgt 1 minuut spreektijd, daarin moet hij de stelling naar voren brengen, en zeggen of hij voor of tegen is, en een argument noemen
dan krijgt de ander een minuut spreektijd, waarin hij de argumenten van persoon 1 weerlegt, en een van zijn argumenten naar voren brengt, en zo gaat het door tot je allebei 3 minuten spreektijd hebt gehad, en het gaat nogmaals niet om het nut van games, maar waarom ouders hun kinderen moeten beschermen tegen een gameverslaving
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 22:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

XPowerStef schreef:
whaha, ja, mijn engels leraar is ook homo, hij praat een beetje gek, maar is verder echt een rlaxte vent (vooral omdat hij ons vaak voor tijd naar huis laat gaan)

ja, maar onze lerares engels laat ons ook vaak eerder naar huis gaan, maar dat komt ook omdat ze niks meer te leren heeft. als je in de 5e zit, is het alleen nog maar oefenen voor het eindexamen van komend jaar en boeken lezen....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 07 Apr 2009 22:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

ja, het leuke is, wij hebben 3 uur in de week, 2 uur doen we aan projecten werken, bijvoorbeeld een engelse film maken oid, daar krijg je dan 3 keer zo lang de tijd voor als nodig, dus dat je ook nog het grootste deel van de tijd niets hoeft te doen, en dat ene uurtje gaan we of een leestoets/luistertoets houden, of we gaan een of ander liedje luisteren, of we mogen naar huis (een enkele keer een opdracht uit het boek(vaak ook lees/luister))
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toretto BerichtGeplaatst: 12 Apr 2009 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Mrt 2008
Berichten: 42

Sorry hoor, maar ik zie het niet direct gebeuren dat e iemand steekhoudende argumenten vind tegen de stelling "Ouders moeten hun kinderen van een games verslaving houden." Dat is namelijk zo'n stelling waar je niks tegen inbrengen. Een games verslaving is gewoon ongezond, klaar ;-)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group